Του Θεοδώρου Καλμούκου | Εθνικός Κήρυκας
Με το πρόσχημα παροχής δικαιώματος ψήφου στους Απόδημους Έλληνες, η Ελληνική
κυβέρνηση, επιδιώκει να νεκραναστήσει το Συμβούλιο Αποδήμου Ελληνισμού, γνωστό
ως ΣΑΕ, έχουσα ισχυρή αντίδραση από το Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Πιστεύουν στο Φανάρι ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να εισχωρήσει,
κομματικοποιήσει και ελέγξει τις εκκλησιαστικές κοινότητες-ενορίες, μαζί με τις
ομοσπονδίες σωματείων και τα
ίδια τα σωματεία και τους συλλόγους.
Είναι εναργές ότι το πιο σοβαρό κύτταρο συγκρότησης της Ομογένειας,
τουλάχιστο στη δική μας περίπτωση της Αμερικής είναι οι ενορίες –κοινότητες,
καθότι εν πολλοίς οι Ομοσπονδίες σωματείων και τα επί μέρους σωματεία και οι
σύλλογοι βρίσκονται σε φθίνουσα κατάσταση.
Το πρώτο εγχείρημα συγκρότησης του ΣΑΕ έγινε το 1995, κόστισε ακριβά και
απέτυχε παταγωδώς, ενώ περιβλήθηκε και με τον μανδύα Προεδρικού Διατάγματος.
Ο «Εθνικός Κήρυξ» αποκαλύπτει κατ' αποκλειστικότητα ότι το Οικουμενικό
Πατριαρχείο με άκρως απόρρητη επιστολή του προς την κυβέρνηση Τσίπρα στο τέλος
του Νοεμβρίου του 2016, έχει εκφράσει την ολοκληρωτική του αντίθεση στην
επανασύσταση του ΣΑΕ, εξηγώντας τους λόγους και τις πολύ σοβαρές επιφυλάξεις
του.
Παράλληλα έχει διαμηνύσει και προφορικά σε υπουργούς και υφυπουργούς της
Κυβέρνησης Τσίπρα ότι αντιτίθεται σφόδρα στην επανασύσταση του ΣΑΕ διότι
επιθυμεί να διαφυλάξει την ενότητα της Ελληνορθόδοξης Διασποράς σε ηπείρους και
χώρες της Εκκλησιαστικής του Δικαιοδοσίας και επιρροής, συμπεριλαμβανομένων των
Ηνωμένων Πολιτειών, του Καναδά, της Ευρώπης, της Αυστραλίας, κ.λ.π.
Πληροφορίες του «Εθνικού Κήρυκα» από υψηλά κυβερνητικά κλιμάκια
αναφέρουν ότι η κυβέρνηση το περασμένο Φθινόπωρο βολιδοσκόπησε το Οικουμενικό
Πατριαρχείο για την ανασύσταση του ΣΑΕ και ζήτησε τη γνώμη του.
Ο «Εθνικός Κήρυξ» είναι σε θέση να γνωρίζει ότι το Πατριαρχείο έθεσε υπ'
όψη όλων των Μητροπολιτών και Αρχιεπισκόπων στη Διασπορά την πρόθεση της
Ελληνικής Κυβέρνησης για την ανασύσταση του ΣΑΕ, από τους οποίους υπήρξε μία
ομοβροντία αρνήσεως, διότι όλη εμπειρία που έχει αποκομισθεί από την
προηγούμενη λειτουργία του ΣΑΕ ήταν πολύ άσχημη.
Κι έτσι ο
Πατριαρχείο με την απόρρητη επιστολή του στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου
διαμήνυσε στην κυβέρνηση Τσίπρα ότι είναι αντίθετο προς την ανασύσταση αυτού
του θεσμού.
Τόνισε μάλιστα ότι το μεν Πατριαρχείο έχει τους εκασταχού Μητροπολίτες
του, οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να συνεργαστούν για το καλό της Ομογενείας
και του Αποδήμου Ελληνισμού, η δε Ελλάδα έχει τις Διπλωματικές της Αρχές οι
οποίες μπορεί δι' αυτών να επιτελέσει το έργο της, δεν χρειάζεται ένα μόρφωμα
όπως το ΣΑΕ.
Παρόλα αυτά η κυβέρνηση φαίνεται αποφασισμένη να προχωρήσει την διείσδυση
της στην Ελληνική Αποδημία, γι' αυτό ο υφυπουργός εξωτερικών υπεύθυνος για τα
θέματα Αποδήμου Ελληνισμού, κ. Τέρενς Κουίκ κατά την πρόσφατη επίσκεψη του στις
Ηνωμένες Πολιτείες έκανε συνεχώς μνεία στην επανασύσταση του ΣΑΕ προσπαθώντας
να ανιχνεύσει τις προθέσεις και αντιδράσεις της Ομογένειας.
Ο κ. Κουίκ ξεκίνησε με μία αναφορά αρχικά στο Πρωτοχρονιάτικο μήνυμα του
προς τους Απόδημους Έλληνες στο οποίο έλεγε πως, «τέλος, το 2017 θα είναι η
χρονιά που πρέπει συνταγματικά να ανασυσταθεί το ΣΑΕ σε υγιείς βάσεις, όπως
επίσης και να συστηματοποιηθούν οι διαδικασίες που θα οδηγήσουν στην ψήφο των
ομογενών».
Ακόμα, όπως έγραψε ο ανταποκριτής του «Ε.Κ.» από την Φλόριδα, κ. Σταύρος
Μαρμαρινός «σε όλες του τις ομιλίες στη Φλόριδα, ο κ. Κουίκ υποστήριξε την ανάγκη
να γίνει μια επανεκκίνηση των τρόπων λειτουργίας για τα θέματα της Ομογένειας.
Τι ακριβώς, εννοούσε; Στη συνέντευξη του στον «Ε.Κ.» ο κ. Κουίκ είπε πως
«εννοώ, ότι το Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού (ΣΑΕ), ξεκίνησε καλά, αλλά έτσι
όπως μπλέξανε μετά, κόμματα και κυβερνήσεις, δεν άφησαν τους ομογενείς να
αυτοδιαχειριστούν την υπόθεση και να αυτοοργανωθούν και φτάσαμε το 2013 να
βάλουμε ταφόπλακα», τόνισε.
«Συνταγματικά, πρέπει να το ξανακάνουμε το ΣΑΕ και θα γίνει, αλλά με
προϋποθέσεις τις οποίες έχω εκθέσει. Δηλαδή, πρέπει να είναι
αυτοχρηματοδοτούμενο, αυτοδιοργανόμενο, με θητείες στα Διοικητικά Συμβούλια που
δεν θα είναι περισσότερες από δύο, για να έχουμε αλλαγή προσώπων και με τρεις
πυλώνες, που είναι οι φιλέλληνες, ελληνικές προσωπικότητες και βεβαίως, ο
κυρίαρχος πυλώνας, η ναυαρχίδα, που λέγεται Εκκλησία. Δεν πάει πια. Το 4% του
ΣΑΕ δεν μπορούσε να εκφράζει όλη την Ομογένεια. Οι ίδιοι οι ομογενείς θα πρέπει
να αποδείξουν ότι αυτό που παίρνουν στα χέρια τους συνταγματικά, μπορούν να το
διαχειριστούν».
Υπενθυμίζεται για ιστορικούς λόγους ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο είχε
αντιταχθεί και την πρώτη φορά για την ίδρυση του ΣΑΕ, το 1995. Είχε στείλει
τότε στη Θεσσαλονίκη τον μακαριστό, σήμερα, Μητροπολίτη Αυστρίας Μιχαήλ, ο
οποίος διάβασε επιστολή του Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου ο οποίος εφιστούσε την
προσοχή για διαίρεση της Αποδημίας.
Ήταν τότε που είχαν προηγηθεί δύο πολύ βασικά γεγονότα στη ζωή της
Ομογένειας της Αμερικής και του Πατριαρχείου, με κεντρικό πρόσωπο στις
εξελίξεις τον μακαριστό, σήμερα, Αρχιεπίσκοπο Βορείου και Νοτίου Αμερικής
Ιάκωβο, τα εξής:
Πρώτον, ο Ιάκωβος είχε αποτύχει να εκλεγεί στον Οικουμενικό Θρόνο.
Επιδίωκε μέσω του τότε προέδρου Τζορτζ Μπους του πρεσβυτέρου με τον
οποίον με μακρόχρονη φιλία και γνωριμία, να επαναληφθεί το προηγούμενο του
Αθηναγόρα Σπύρου, ο οποίος από Αρχιεπίσκοπος Αμερικής έγινε Οικουμενικός
Πατριάρχης με την υπόδειξη της Ουάσιγκτον και στον οποίον οι Τούρκοι έδωσαν την
Τουρκική υπηκοότητα πάνω στο Προεδρικό αεροσκάφος του Προέδρου Χάρρυ Τρούμαν το
οποίο τον μετέφερε στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης.
Δεύτερο, η αποτυχημένη απόπειρα του Ιακώβου στο Λιγκονίερ της
Πενσιλβάνιας δημιουργίας Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Αμερικής με πρώτον
Προκαθήμενο τον ίδιο και διάδοχο του τον Μητροπολίτη των Αντιοχειανών Φίλιππο
Σαλίμπα.
Το σχέδιο τους το αποκάλυψε ο «Εθνικός Κήρυξ», με αποτέλεσμα το
Οικουμενικό Πατριαρχείο να τους ανατρέψει τα σχέδια.
Το Πατριαρχείο με επιστολή του στον Ιάκωβο του έδωσε εντολή να
σταματήσει τα πάντα, οι τότε Επίσκοποι να ανακαλέσουν τις υπογραφές τους,
πράγμα που έγινε, αλλιώς θα τους καθαιρούσε όλους συμπεριλαμβανομένου και του
Ιακώβου.
Έπειτα από αυτό ο Ιάκωβος κινήθηκε παρασκηνιακά για να γίνει ο πρώτος
πρόεδρος του Συμβουλίου Αποδήμου Ελληνισμού.
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο του απαγόρευσε να συμμετάσχει στις
διοργανωτικές εργασίες του ΣΑΕ στη Θεσσαλονίκη.
Ωστόσο ο ίδιος πήγε στη Θεσσαλονίκη με το πρόσχημα του επισκέπτη και
διέμενε σε άλλο ξενοδοχείο και μεθόδευσε την εκλογή του Αντριου Αθενς από το
Σικάγο ως πρώτου προέδρου του ΣΑΕ.
Η εκλογή του Αθενς έγινε στην πρώτη οργανωτική Παγκόσμια Συνέλευση του
ΣΑΕ στη Θεσσαλονίκη από τις 29 Νοεμβρίου μέχρι τις 8 Δεκεμβρίου του 1995 .
Ο Αθενς επανεκλεγόταν μέχρι το 2006. Στην 6η Τακτική Συνέλευση το
Δεκέμβριο του 2006 στη θέση του Προέδρου εκλέχθηκε ο κ. Στέφανος Π. Ταμβάκης
από την Αίγυπτο.
Έγιναν αλλεπάλληλα συνέδρια, διατέθηκαν όχι ευκαταφρόνητα οικονομικά
ποσά, εξαγγέλθηκαν μεγαλόπνοα σχέδια και οράματα.
Η Θεσσαλονίκη καθιερώθηκε ως μόνιμη έδρα του ΣΑΕ και «πρωτεύουσα» του
Οικουμενικού Ελληνισμού, αλλά τελικά το ΣΑΕ δεν κατόρθωσε να ευδοκιμήσει και
διαλύθηκε.
Καλά, τι περιμένατε απ'αυτον τον Τουρκοσπορο Πατριάρχη ;;;; Να υπερασπίσει κάτι το Ελληνικό/Εθνικό συμφέρον ;;;; Χάνετε τον καιρό σας είναι κι'αυτος ένα σκαλί πιο πάνω απ'τον Σωτήριο δεν ενδιαφέρεται για τίποτα άλλο παρά για τα ντολαρς .... Δεν κάνει απολύτως τίποτα για την Ορθοδοξία και είναι ανάξιος φίλο Πσπικος που δεν πρέπει ούτε καν να κάθεται στον θρόνο που τίμησαν τόσοι άλλοι άξιοι Ιεράρχες....!!!!!
ReplyDeleteΕρώτηση : Γιατί αποκαλούν τον
ReplyDeleteΒαρθολομαιο πράσινο
Πατριάρχη;;;;;
Απάντηση : Διότι τα ΝΤΟΛΑΡΣ είναι πρασινα
Πολύ μεγάλο και πολύ ενδιαφέρον το θέμα της Ελληνικής διασποράς και ομογἐνειας.
ReplyDeleteΣυνοπτικώς τα σχὀλιά μας ακολουθούν:
1. Πουθενά εκ του άρθρου προκύπτει η πηγή της πληροφορίας ὀτι, δήθεν, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ επιδιώκει, έστω προσχηματικά, να καθιερώσει το δικαίωμα ψήφου στους αποδήμους Έλληνες. Αυτό βγήκε από την φαντασία του αρθρογράφου της εφημερίδας. Ἀλωστε, τόσο το σύνολο της αριστεράς, όσο και το τέως ΠΑΣΟΚ ήσαν αντίθετοι με αυτό το 2009 στην ψηφοφορία της πρότασης στην βουλή, που έφερε η η ΝΔ όχι από πατριωτισμό αλλά από υστεροβουλία και υπολογισμό,
2. Το ζήτημα του ΣΑΕ είναι δευτερεύον μεν αλλά ανεξάρτητο και άσχετο θέμα με την ψήφο των αποδήμων που είναι το πρωτεύον.
3. Με ποίον δικαίωμα ερωτάται το Πατριαρχείο του Φαναρίου για το ΣΑΕ και την μοίρα των αποδήμων; Προφανέστατα λοιπόν θεωρεί τους αποδήμους ιδιοκτησία του, όπως άλλωστε θεωρεί και είναι περιουσία του και η κινητἠ και ακίνητη περιουσία των υπό την δικαιοδοσία του εκκλησιαστικών κοινοτήτων (δικαἰωμα που έχει παραχωρηθεί με ευθύνη και γνώση των ιδίων των αποδήμων)
4. Το Πατριαρχείο ενδιαφέρεται να κατέχει τον έλεγχο των αποδήμων για να τους νέμεται οικονομικά και να διασφαλίσει εσαεί την ροή χρημάτων προς αυτό. Οτιδήποτε άλλο προβάλλεται είναι αφελές. Εξάλλου, ιδιαιτέρως μετά και τον Αθηναγόρα, ιδιαιτέρως επί Βαρθολομαίου, την ορθόδοξη πίστη την έχει καταρρακώσει.
5. Το Πατριαρχείο δυστυχώς έχει προ πολλού αποδείξει, έργω και λόγω, ότι δεν αντιλαμβάνεται τα συμφέροντα του Ελληνισμό όπως τα εννοούν οι ενδιαφερόμενοι Έλληνες και ο ρόλος του είναι βλαπτικός.
6. Οι Ελληνικές κυβερνήσεις ανέκαθεν αντιμετώπιζαν τους αποδήμους ὠς πηγές οικονομικής χρηματοδότησης και εισφορών. Η πατρίδα και τα εθνικά θέματα αποτελούσαν επίφαση για την πειθώ των αφελὠν.
7. Η κυβέρνηση και το Πατριαρχείο παίζουν μεταξύ τους στην πλάτη των αποδήμων και επ’ αυτού ειδικά η συζήτηση και ανάλυση δεν έχει τελειωμό……
8. Μολονότι σκωπτική, πλην όμως εύστοχή η επιλογή σας της λέξης «Μασκαράδες» που, κατά την άποψή μας, δυστυχώς είναι ΟΛΟΙ οι εμπλεκόμενοι στο δημοσίευμα, συμπεριλαμβανομένων και της έγκριτης εφημερίδας η οποία είναι ανέκαθεν φιλοΠατριαρχική (όπως και ο αρθρογράφος της) και ο οποίος εν προκειμένω «παρέλειψε» να θέσει ρητορικώς το αυτονόητον ερώτημα: Πόθεν απορρέει το δικαίωμα του Φαναριώτου Πατριάρχη και των εξάρχων του να έχουν αποκλειστικό λόγο και το προνόμιο της εκπροσώπησης για τους ανά την υφήλιο αποδήμους Έλληνες;
ΠΚ