Search This Blog

Saturday, October 31, 2020

Μόσιαλος : Φτάνει πια η σιωπή απέναντι στα τρολ και τους ψεκασμένους

«Με τους ψεκασμένους και τα τρολ που διακινούν ψευδείς ειδήσεις για τον κορωνοϊό δεν μπορεί να υπάρξει διάλογος» αναφέρει σε ανάρτησή του ο καθηγητής του LSE Ηλίας Μόσιαλος με αφορμή και τις σημερινές αναφορές του Κυριάκου Μητσοτάκη. «Χαίρομαι γιατί σήμερα ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε για πρώτη φορά σε διάγγελμα του στους ψεκασμένους» αναφέρει χαρακτηριστικά και τονίζει με έμφαση ότι πλέον όλοι οι υπεύθυνοι πολίτες θα πρέπει να αντιδράσουν στις επιθέσεις τους. Αναλυτικά η ανάρτηση του Ηλία Μόσιαλου
«Μέχρι σήμερα κάθε λογής ψεκασμένοι και ανώνυμα τρολ προσπαθούν να κυριαρχήσουν με την διακίνηση ψευδών ειδήσεων και έντονων επιθέσεων εναντίων όσων διαφωνούν μαζί τους. Οι επιθέσεις είναι συνήθως μαζικές, κατευθυνόμενες και μνημεία ασυναρτησίας. Δεν είναι η πρώτη φορά που το κάνουν αλλά τις προηγούμενες φορές το διακύβευμα δεν ήταν η υγεία μας και η υγεία των συμπολιτών μας. Η αντιπαράθεση με όσους διακινούν ψευδείς ειδήσεις πρέπει να είναι συστηματική και σθεναρή. Με τους ψεκασμένους και τα τρολ δεν υπάρχει διάλογος. Διάλογος γίνεται με ορθολογιστές ανθρώπους που προτείνουν διαφορετικές προσεγγίσεις και εναλλακτικές προτάσεις πάντα μέσα στα πλαίσια της αναγνώρισης ότι αντιμετωπίζουμε μια δύσκολη πανδημία. Η διασπορά ψευδών ειδήσεων και η συστηματική και χυδαία επιθετικότητα στους επιστήμονες δεν είναι μέρος μιας πολυφωνικής και ανεκτικής κοινωνίας. Είναι η χειρότερη μορφή σκοταδισμού που υπονομεύει την υγεία μας, τη δημοκρατία μας και τους θεσμούς μας. Από την αρχή της πανδημίας έχω κρατήσει μια σταθερή στάση απέναντι στους ψεκασμένους και στα τρολ. Χαίρομαι γιατί σήμερα ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε για πρώτη φορά σε διάγγελμα του στους ψεκασμένους. Πρέπει όμως να αντιδράσουμε όλοι πλέον. Όλα τα δημοκρατικά πολιτικά κόμματα, όλοι οι πολίτες. Δεν μπορεί μια μικρή μειοψηφία να τρομοκρατεί και παραπληροφορεί συστηματικά. Γνωρίζω ότι αρκετοί διστάζετε. Γράφετε ένα σχόλιο, πετάγονται δέκα ψεκασμένοι να σας ψέξουν και αισθάνεστε ότι πρέπει να απαντήσετε ορθολογικά σε μη ορθολογιστές συμπολίτες μας. Δεν γίνεται. Ο σκοπός τους δεν είναι να κάνουν διάλογο. Είναι να σας εκφοβίσουν. Δεν πρέπει όμως να αφήσουμε το φόβο και μια μικρή μειοψηφία να κυριαρχήσουν. Στους αγενείς δεν απαντάμε ευγενικά. Σε αυτούς που εκφοβίζουν είμαστε αμείλικτοι. Θα σας βομβαρδίσουν με προκλητικά μηνύματα στα ινμποξ σας. Αυτό ξέρουν να κάνουν και το κάνουν καλά. Γιατί οι υπόλοιποι σιωπούμε. Καιρός πλέον να σταματήσει αυτό»

Γαλλία: Ενοπλη επίθεση σε Ελληνορθόδοξη εκκλησία στη Λυών -Τραυματισμένος ο ιερέας...

Επίθεση πραγματοποιήθηκε προ ολίγου σε Ελληνορθόδοξη εκκλησία στη Λυών της Γαλλίας. Σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, υπάρχει ένας σοβαρά τραυματισμένος. Πρόκειται για τον ιερέα της εκκλησίας π. Νικόλαο Κακαβελάκη, από τα Χανιά, ηλικίας 52 ετών, πατέρα δύο παιδιών, που μόλις έκλεινε τον ιερό ναό. Όπως μεταδίδει το BFMTV, επικαλούμενο αστυνομικές πηγές, ο δράστης ήταν μόνος του, πλησίασε τον ιερέα την ώρα που έκλεινε την εκκλησία στην οδό Saint Lazare και τον πυροβόλησε δύο φορές με κυνηγετικό όπλο. Ο ιερέας φέρεται ότι έχει πυροβοληθεί δύο φορές με πριονωμένο κυνηγετικό όπλο στον θώρακα και είναι σε σοβαρή κατάσταση, ενώ ο δράστης διαφεύγει της σύλληψης. Μέχρι στιγμής, οι γαλλικές Αρχές δεν αντιμετωπίζουν την επίθεση ως περιστατικό τρομοκρατίας. Σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν το θέμα, ερευνάται ακόμη το ενδεχόμενο να μην πρόκειται για τρομοκρατική επίθεση, αλλά για προσωπικές διαφορές καθώς ο συγκεκριμένος ιερέας είχε δεχθεί επίθεση στο παρελθόν από έναν πολίτη. Το υπουργείο Εσωτερικών αναφέρει πως το περιστατικό σημειώθηκε στον τομέα Jean-Mare στο 7ο διαμέρισμα στη Λυών και πως στο σημείο έχουν σπεύσει δυνάμεις ασφαλείας και διάσωσης.

Friday, October 30, 2020

Η «προδοσία» Αρτεμάκη, για τη χρήση μιας λαβίδας, επηρέασε την Αρχιεπισκοπή Αμερικής.! Παρήγγειλαν χιλιάδες λαβίδες για να κοινωνούν τους πιστούς…

Μέχρι την Αμερική έφτασε η «προδοσία» του προέδρου της Ελληνικής Κοινότητας, αναγκάζοντας τους εκεί κληρικούς να …κουράζονται για να χρησιμοποιούν πολλές λαβίδες για τη Θεία Κοινωνία των πιστών εν μέσω κορονοϊού. Ας αφήσουμε όμως, ένεκα σεβασμπού, τον πρωτ/τερο Αλέξανδρο Καρλούτσο να μας πει το ιστορικό των πολλών λαβίδων, όπως εκείνος καλύτερα από μας γνωρίζει και μετά τα όποια δικά σας σχόλια το ξανακουβεντιάζουμε το ζήτημα… Ο πρωτοπρεσβύτερος Αλέξανδρος Καρλούτσος για την χρήση πολλαπλών λαβίδων στην Θεία Κοινωνία
Μία από τις πρώτες κοινότητες, ίσως και η πρώτη, που υιοθέτησε τη χρήση πολλαπλών λαβίδων για τη μετάδοση της Θείας Κοινωνίας μετά το ξέσπασμα της πανδημίας τoυ κορωνοϊού, ήταν της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην πόλη Southampton (Σαουθάμπτον) της Νέας Υόρκης. Προϊστάμενός της και ιδρυτής του περικαλλούς ναού και του επιβλητικού κοινοτικού κέντρου είναι ο πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Θρόνου Αλέξανδρος Καρλούτσος. Σε συνέντευξή του στον «Εθνικό Κήρυκα» και απαντώντας στην ερώτηση τι τον ώθησε να εισάγει και να χρησιμοποιεί πολλαπλές λαβίδες για τη μετάδοση της Θείας Κοινωνίας, είπε, πως «για μένα ήταν πολύ απλό. Οι άνθρωποι ήθελαν να μεταλαμβάνουν του Σώματος και του Αίματος του Κυρίου. Αρχικά κοινωνούσαν ξεχωριστά από το Αγιο Ποτήριο και το Τίμιο Σώμα. Επειτα από χίλια χρόνια άρχισε να μεταδίδεται η Θεία Κοινωνία από μία λαβίδα επειδή ήθελαν να δώσουν τη Θεία Κοινωνία πιο γρήγορα στους πιστούς. Είχαν πολλά Αγια Ποτήρια, πολλές λαβίδες και στην Αγία Σοφία στην Κωνσταντινούπολη όπου εβδομήντα ιερείς μετέδιδαν τη Θεία Κοινωνία. Σκέφθηκα λοιπόν πως αφού εβδομήντα ιερείς είχαν εβδομήντα λαβίδες γιατί να μην έχουμε πολλές λαβίδες για τον κόσμο μας; Μιλώντας για τους 70 ιερείς της Αγίας Σοφίας, μου ήλθε στο νου η Θεία Λειτουργία στην οποία προέστη ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος στις 26 Οκτωβρίου του 1997 στο Madison Square Garden στην οποία συμμετείχαν 18.000 πιστοί. Ο π. Ντένης Στρούζας είχε οργανώσει τουλάχιστον 40 ιερείς οι οποίοι χρησιμοποιούσαν 40 λαβίδες για τη μετάδοση της Θείας Κοινωνίας. Γιατί να μην μπορεί ένας ιερεύς να χρησιμοποιεί πολλαπλές λαβίδες κατά τον ίδιο τρόπο; Δεν υπάρχει καμία απολύτως δογματική ή κανονική ανωμαλία στη χρήση πολλαπλών λαβίδων. Υπήρχαν άνθρωποι τους οποίους έβλεπα για πολλά χρόνια από τότε που ξεκίνησα ως ιερεύς, όχι μόνο τώρα με τον κορωνοϊό, που είχαν αυτόν τον φόβο. Τους έλεγα πως κανείς ιερεύς δεν έχει πεθάνει μετά την κατάλυση της Θείας Κοινωνίας στο τέλος αφού κοινωνήσουν όλοι οι πιστοί». Ο π. Αλέξανδρος είπε πως «έχομε 90 με 100 ανθρώπους κάθε Κυριακή οι οποίοι προσέρχονται και λαμβάνουν το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου. Η λαβίδα δεν είναι δογματικό θέμα, αλλά μία παράδοση». Αναφορικά αν υπήρξαν κάποιοι που αντέδρασαν, είπε «ελάχιστοι», και πρόσθεσε πως «όλοι χάρηκαν. Είναι σωστό το ρητό που μας είπε ο ιστορικός Jaroslav Pelikan από το πανεπιστήμιο Yale που κατάλαβε πολύ καλά την Ορθοδοξία, πως 'η Παράδοση είναι η ζωντανή πίστη των νεκρών, η παραδοσιακότητα (η λατρεία της Παράδοσης) είναι η νεκρή Πίστη των ζώντων'». Ο π. Αλέξανδρος τόνισε πως εδώ στην κοινότητά μας εμείς κρατάμε την Παράδοση των Πατέρων και μας ευλογεί ο Θεός με μυαλό και αμέσως παραγγείλαμε μικρά βάθρα Κοινωνίας. Δεν είπαμε ποτέ για πλαστικά κοχλιάρια, αλλά για μεταλλικές λαβίδες σεβόμενοι αυτό που μεταδίδουμε στον κόσμο, το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου». Οταν τον ρωτήσαμε τι του λένε οι νέοι, είπε «δεν ήταν μόνο οι νέοι, αλλά οι ηλικιωμένοι που φοβόντουσαν περισσότερο. Αλλά να σας πω πως έβλεπα τους νέους 20 με 25 ετών που κοιτούσαν τη χρήση της κοινής λαβίδας με την οποία κοινωνούσαν τόσοι άνθρωποι κάπως περίεργα. Τώρα χαίρονται, έρχονται πολλοί κάνουν το σταυρό τους και με ευλάβεια Κοινωνούν». Ο π. Αλέξανδρος τόνισε πως «το θέμα δεν είναι η λαβίδα, αλλά το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου, όπως εσείς κ. Καλμούκο πολύ σωστά γράψατε στην ανάλυση σας, αλλά και ο π. Καλύβας πολύ σοφά τα είπε». Ανέφερε πως «παραγγείλαμε εκατό χιλιάδες λαβίδες για την Αρχιεπισκοπή οι οποίες είναι κανονικές λαβίδες κατά το σχήμα και το μέγεθος, αντίγραφο της λαβίδας που είχαμε. Εχουν πάνω τον σταυρό του Οικουμενικού Πατριαρχείου και τον έμβλημα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αμερικής, δηλαδή κάναμε σωστές Ορθόδοξες λαβίδες για τον Ορθόδοξο λαό». Εξήγησε πως «προσέρχονται οι άνθρωποι παίρνουν μία χάρτινη πετσετούλα διότι φοβόμαστε να έχουμε το μάκτρο, βάζουν την πετσετούλα κάτω από το σαγόνι τους παίρνω μία λαβίδα, τους μεταδίδω τη Θεία Κοινωνία και στη συνέχεια βάζω τη λαβίδα στο κουτί που είναι πολύ κοντά μας και για τον επόμενο πιστό επαναλαμβάνω το ίδιο πράγμα, παίρνω μία καθαρή και απολυμασμένη λαβίδα μεταδίδω τη Θεία Κοινωνία και στη συνέχεια την τοποθετώ στο κουτί που είναι δίπλα μου. Εχουμε ένα δίσκο που αφού σκουπίσουν οι άνθρωποι τα χείλη τους την τοποθετούν μέσα σ' ένα δίσκο στη συνέχεια τις καίμε και ρίχνουμε την στάχτη στα λουλούδια. Όταν τελειώνουμε τη Θεία Κοινωνία δίνουμε τις λαβίδες στον νεωκόρο μας τον Θανάση Πολυχρονόπουλο τις βράζει σε καυτό νερό, τις απολυμαίνει και στη συνέχεια το νερό το ρίχνουμε στα λουλούδια και τα φυτά». Τονίζεται ότι στην κοινότητα της Κοιμήσεως του Southampton υπάρχουν 350 λαβίδες. Στην ερώτηση «νομίζετε ότι καλό θα ήταν να καθιερωθεί αυτό σε όλες τις κοινότητες της Αρχιεπισκοπής Αμερικής;», ο π. Αλέξανδρος απάντησε: «φυσικά γι' αυτό παρήγγειλα εκατό χιλιάδες, διότι δεν θέλω να έχω εγώ κάτι στην κοινότητά μου και να μη σκέπτομαι τους αδελφούς μου ιερείς. Αμφότεροι ο π. Κωνσταντίνος Λαζαράκης και εγώ χαιρόμαστε για τον Αρχιεπίσκοπο Ελπιδοφόρο του οποίου η ηγεσία και η δράση του ήταν πολύ σωστή, ειλικρινά χάρηκα πάρα πολύ, αλλά και ο κόσμος μας πραγματικά το υποστηρίζει αυτό». Στην επισήμανση ότι η πλειονότητα των ιεραρχών πήγε εναντίον αυτής της λύσης, οπότε τι γίνεται όταν ο Πρώτος, ο Αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος είναι τριάντα ή πενήντα χρόνια πιο μπροστά από τον καιρό του και ακολουθούν οι άλλοι μερικούς αιώνες πίσω, πώς γεφυρώνεται αυτό το χάσμα, είπε πως «πιστεύω στη φωνή του λαού, εάν βλέπουν ότι δεν προσέρχονται οι άνθρωποι να Κοινωνήσουν διότι γίνεται χρήση μίας λαβίδας, δεν βλέπουν ότι εδώ υπηρετούμε τον Κύριο; Κι όπως είπε ο Κύριος 'το Σάββατο δια τον άνθρωπον εγένετο και ουχί ο άνθρωπος διά το Σάββατον'. Η λαβίδα δεν είναι το Σώμα και το Αίμα, η λαβίδα είναι μέσον και οι πολλαπλές λαβίδες είναι μέσον μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας». Συμπλήρωσε πως «ο Αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος έκανε πολύ σωστά γι' αυτό υπερηφανεύομαι για τον Αρχιεπίσκοπο διότι λαμβάνει σωστές αποφάσεις για τον λαό μας, την Πίστη μας και την Ορθοδοξία μας. Εχει ανοιχτό μυαλό, υπομονή και επιμονή». Για την πορεία της κοινότητας υπογράμμισε πως «πηγαίνουμε πολύ καλά, δεν έχουμε πρόβλημα ούτε με τον κορωνοϊό, ούτε με τίποτε. Επειδή μας επιτρέπεται μόνο 40% έχουμε κάθε Κυριακή μέσα στο ναό 130 και άλλους 60 μέσα στην κοινοτική αίθουσα όπου παρακολουθούν από κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης».

Μήνυμα του Ελληνοκαναδικού Κογκρέσου του Κεμπέκ για την 28η Οκτωβρίου 1940

Αγαπητοί συμπάροικοι, Το Ελληνικό Κογκρέσο του Κεμπέκ με σεβασμό στην πρόσφατη Ελληνική ιστορία του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου βροντοφωνάζει: Ζήτω η 28η Οκτωβρίου! Ζήτωσαν οι Έλληνες που αντιστάθηκαν και πολέμησαν ηρωϊκά εναντίον του Ιταλογερμανικού Άξονα . Το ηρωικό ΟΧΙ του Μεταξά εκείνη τη σκοτεινή μέρα του Οκτωβρίου του 40 απέτρεψε τους Ιταλούς από την κατάκτηση της Ελλάδας για μερικούς μήνες. Οι ηρωικές μάχες των Ελλήνων στα βουνά της Πίνδου μέσα στο κρύο και τις κακουχίες καθυστέρησαν την επέλαση των Γερμανών στην Ευρώπη και τη Ρωσία, με αποτέλεσμα να νικηθούν οι δυνάμεις του Άξονα από τις συμμαχικές δυνάμεις. Σήμερα που η πατρίδα δοκιμάζεται περισσότερο από ποτέ από τις τουρκικές προκλήσεις στο Αιγαίο, πρέπει να είμαστε ενωμένοι με δυνατό το εθνικό φρόνημα και έτοιμοι να αντισταθούμε σε οποιονδήποτε εχθρό. Να αντισταθούμε ως Έλληνες. Διότι όπως είπε ο Ουίνστον Τσώρτσιλ οι : «Οι ήρωες πολεμούν ως Έλληνες». Ζήτω η Ελευθερία! Ζήτω η Ελλάδα! Ζήτω το Κεμπέκ! Ζήτω ο Καναδάς

Thursday, October 29, 2020

Ετοιμάζουν Σχίσμα στην Εκκλησία της Κύπρου; Κάτι …μαγειρεύει ο Ταμασού Ησαΐας.!!!

Είναι σοβαρά πράματα αυτά βρε «άγιοι» πατέρες της Εκκλησίας της Κύπρου; Καθόλου ντροπή μωρέ; Πού το πας το ζήτημα κυρ Ησαΐα μας; Είναι σοβαρές κουβέντες αυτές που εκστομίζεις κατά του αρχιεπισκόπου Κύπρου, λες και είναι ο νεωκόρος του μητροπολιτικού σου ναού; Να δεχτούμε ότι ο αρχιεπίσκοπος διέπραξε ένα λάθος; Το δεχόμαστε.! Αλλά από το λάθος αυτό μέχρι το να του καταλογίσουμε την πράξη αυτή ως «πονηρή», «ύποπτη» και «καταστροφική», δεν νομίζεις ότι είναι λίγο ..παρατραβηγμένο; Εντάξει, ο αρχιεπίσκοπος …διέπραξε το αμάρτημα να μνημονεύσει έναν ορθόδοξο εν Χριστώ αδελφό του, αλλά εσύ ένας απλός μητριπολιτάκος, πώς τολμάς να του καταλογίσεις όλο αυτό το υβρεολόγιο; Πού είναι οι υπόλοιποι αρχιερείς της Κύπτου; Συμφωνούν μαζί σου ή όχι; Αν κάποιος, τώρα, σε κατηγορήσει ότι παίζεις το χαρτί της αρχιεπισκοπικής καρέκλας, θα έχει πολύ άδικο; Αλλά τι λέω, μια ολόκληρη ζωή δεν προσπαθεί ο ένας να πατήσει στους …ώμους του άλλου για να ανέβει ιεραρχικά; Να γιατί ο Σωτήριος ΔΕΝ επιτρέπει σε κανέναν κατώτερο του να …αναπνεύσει χωρίς την άδειά του… Θα δούμε τη συνέχεια, προσεχώς, αλλα ας δούμε πρώτα την είδηση όπως δημοσιεύτηκε στη Ρομφαία.… Ταμασού Ησαΐας: ''Πονηρή και καταστροφική η απόφαση του Αρχιεπισκόπου'' «Ζούμε μία από τις χειρότερες θεσμικές κρίσεις στην ιστορία της εκκλησίας. Ζούμε ένα σχίσμα το οποίο προκάλεσε η ενέργεια του Μακαριοτάτου», δήλωσε στη κάμερα του ΡΙΚ ο Μητροπολίτης Ταμασού και Ορεινής, Ησαΐας. Οι δηλώσεις του Ησαΐα αφορούν προφανώς στην κίνηση του Αρχιεπισκόπου να μνημονεύσει για πρώτη φορά τον Επιφάνειο ως Προκαθήμενο της Ουκρανικής Εκκλησίας, προκαλώντας αντιδράσεις σε μέλη της Συνόδου, οι οποίοι δεν γνώριζαν για αυτή την απόφαση. Ο Μητροπολίτης Ησαΐας χαρακτήρισε την ενέργειά του Αρχιεπισκόπου πράξη πονηρή, ύποπτη και καταστροφική. «Πονηρή διότι γνωρίζει ο Μακαριότατος ότι δεν μπορούμε να παραβρεθούμε πλέον σε σύνοδο η οποία θα νομιμοποιήσει την απόφαση αυτή, αν πρώτα δεν ανακαλέσει. Το γνωρίζει, ξέρει τους κανόνες τις εκκλησίας, γι’ αυτό και είναι πονηρή», αναφέρει με έντονο ύφος στην κάμερα του ΡΙΚ. Είναι ύποπτη, λέει, επειδή δύο φορές τέθηκε θέμα και αποσύρθηκε η πρόταση της αναγνώρισης και μπήκε κάτω η θέση της ουδετερότητας. Πρόσθεσε ότι είχαν διαβεβαιώσεις ότι η θέση της ουδετερότητας δίνει δυνατότητες διαμεσολάβησης από την Εκκλησία της Κύπρου χωρίς να παίρνει μέρος στη διαμάχη άλλων. «Τώρα, οι εχθροί της Εκκλησίας μάς χρωματίζουν ρωσόφιλους, αμερικανόφιλους, μας έχουν εμπλέξει σε γεωπολιτικά συμφέροντα, τα οποία δεν μας αφορούν εμάς. Εμάς μας αφορά το Ευαγγέλιο, η αλήθεια του. Εμάς μας αφορά ο καθημερινός άνθρωπος, με τα προβλήματα. Μας αφορούν χίλια δυο πράγματα που έχουν σχέση με τις αξίες της ζωής και εκεί είναι που πρέπει να δώσουμε σημασία». Καταστροφική, γιατί η απόφαση προκαλεί σχίσμα, εφόσον ακυρώνει τον πανάρχαιο θεσμό της συνοδικότητας. Δεν μπορεί, είπε ο Μητροπολίτης Ταμασού, η Σύνοδος να συνέρχεται υπό καθεστώς εκβιασμού, μιας ήδη πραγματωθείσας και επιβληθείσας εκκλησιαστικής παράνομης, όπως είπε, πράξης.

Έφεση άσκησε ο εισαγγελέας Κέρκυρας κατά της αθώωσης του Μητροπολίτη Νεκταρίου.

Έφεση στην πρόσφατη απόφαση αθώωσης του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Κέρκυρας – Παξών και Διαποντίων Νήσων, Νεκτάριου, άσκησε ο Εισαγγελέας Πρωτοδικών Κέρκυρας Δ. Λαμπρίδης. Σε επικοινωνία της ΕΡΤ Κέρκυρας με τον εισαγγελέα πρωτοδικών ο κος Λαμπρίδης επιβεβαίωσε την άσκηση έφεσης που κατέθεσε σήμερα το μεσημέρι κατά της αθωωτικής απόφασης του Μητροπολίτη για την υπόθεση της περιφοράς του Ιερού Σκηνώματος του Αγίου Σπυρίδωνος εντός του ναού την Κυριακή των Βαϊων, με την παρουσία άνω των πέντε ατόμων, σε αντίθεση με τα πρωτόκολλα της καραντίνας για την προστασία κατά της διάδοσης του κορονοϊού. Ο συνήγορος του Μητροπολίτη δήλωσε πως δεν έχει έως αυτή την ώρα επίσημη ενημέρωση για το θέμα, αν και όπως είπε ο εισαγγελέας έχει το δικαίωμα να ασκήσει έφεση, κάτι όμως που γίνεται σε σπάνιες περιπτώσεις. Να θυμίσουμε ότι ο Μητροπολίτης Νεκτάριος είχε αθωωθεί στις 21 Οκτωβρίου από το Μονομελές Πρωτοδικείο Κέρκυρας, και για την υπόθεση σχετικά με το κήρυγμα που είχε πραγματοποιήσει στις 25 Μαρτίου. Τότε είχε καλέσει τους πιστούς να παραβλέψουν τα υγειονομικά πρωτόκολλα, που είχε ορίσει η πολιτεία, λέγοντάς τους να δηλώσουν ότι βγαίνουν έξω για να γυμναστούν και στη συνέχεια να μεταβούν στην εκκλησία.

Tuesday, October 27, 2020

Μήνυμα Υφυπουργού κ. Κ. Βλάση προς τον Απόδημο Ελληνισμό για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940

Αγαπητές συμπατριώτισσες, αγαπητοί συμπατριώτες, Σήμερα ο απανταχού Ελληνισμός γιορτάζει. Είναι η μέρα, που η Ελλάδα μας ύψωσε το ανάστημά της και βροντοφώναξε “ΟΧΙ” ενάντια στον ωμό και αυθάδη εκβιασμό των φασιστικών και ναζιστικών δυνάμεων του Άξονα. Το “ΟΧΙ” της 28ης Οκτωβρίου 1940 ερχόταν από πολύ μακριά και από πολύ παλιά, από τις Θερμοπύλες του “Μολών λαβέ”, από το “ου φεισόμεθα της ζωής ημών” του τελευταίου των Παλαιολόγων, από το “Ελευθερία ή θάνατος” του 1821. Το τελευταίο, αλλά όχι έσχατο, “ΟΧΙ” μνημονεύουν, τιμούν και γιορτάζουν οι Έλληνες στην πατρίδα μας και απανταχού της γης, σε όποιο σημείο πάλλεται και δημιουργεί η ελληνική ψυχή. Η 28η Οκτωβρίου 1940 συμπυκνώνει σε μία ιστορική στιγμή τις μνήμες, τα βιώματα και τις αξίες που πάντοτε καθοδηγούν τον εθνικό μας βίο. Την πλήρη άρνηση στην υποταγή, την καθολική απόρριψη του ολοκληρωτισμού, την προσήλωση στο δημοκρατικό ήθος και την εθνική αξιοπρέπεια. Η συμμετοχή της Ελλάδας στον B’ Παγκόσμιο Πόλεμο δεν είναι μία τυχαία στιγμή στον ρου της ελληνικής και ευρωπαϊκής Ιστορίας. Αποτελεί μία γενναία απόφαση των προγόνων μας να πολεμήσουν εναντίον ενός αντιπάλου αριθμητικά υπέρτερου και, μέχρι τότε, ανίκητου. Απέναντι στην υπεροπλία των δυνάμεων του Άξονα, οι Έλληνες προέταξαν το ελεύθερο και ακατάβλητο φρόνημά τους. Μία χώρα μικρή σε μέγεθος, αλλά ιστορικά ταγμένη στην προάσπιση υψηλών ιδανικών, κατήγαγε τις πρώτες σπουδαίες νίκες στο πεδίο της μάχης, οι οποίες έπληξαν το γόητρο και σηματοδότησαν την αρχή του τέλους του φασισμού και του ναζισμού. Δίπλα τους και οι Απόδημοι Έλληνες, με την ελληνική σημαία και την σημαία των νέων τους πατρίδων, έδωσαν την μάχη υπέρ των πανανθρώπινων αξιών, αυτών που ο Ελληνισμός έχει κληροδοτήσει στην ανθρωπότητα. Στη σημερινή συγκυρία, ο εορτασμός του Έπους του 40’ αναδεικνύεται περισσότερο επίκαιρος και διδακτικός από ποτέ. Στην εθνική μας μνήμη βρίσκεται η κατάλληλη απάντηση στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το Έθνος μας. Αυτό το “ΟΧΙ” υπερασπίζονται τα παιδιά μας που φρουρούν στον Έβρο, που αγρυπνούν στο Αιγαίο, που προστατεύουν τη σημαία μας σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια. Εμείς, που η ιστορία μας τίμησε με βαριά κληρονομιά, δίνουμε καθημερινά – σε θάλασσα, ξηρά και αέρα – την απάντηση που αρμόζει στην αλαζονική προκλητικότητα που επιδεικνύει η Τουρκία. Η εμμονή σε έκνομες ενέργειες, η παραβίαση του διεθνούς δικαίου και των κανόνων καλής γειτονίας, η διατάραξη της ειρήνης και της ασφάλειας, την εκθέτει στη διεθνή κοινότητα και την καθιστά παράγοντα αστάθειας και παραβατικότητας. Η Ελλάδα, ως σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος, στέλνει σαφές μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση: στους εκβιασμούς και στις απειλές, θα αντιτάσσουμε πάντοτε ένα ανυποχώρητο “ΟΧΙ”. Ένα σθεναρό “ΟΧΙ” στις προσπάθειες καταπάτησης της εθνικής μας κυριαρχίας και των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων. Συμπατριώτες μου σε κάθε γωνιά της γης,Τιμώντας την 28η Οκτωβρίου 1940, όλοι οι Έλληνες γινόμαστε ένα σαν μία γροθιά, ενώνουμε τις δυνάμεις μας και εντείνουμε τον αγώνα για την προάσπιση των εθνικών μας δικαίων με πυξίδα το σθένος και την εθνική ομοψυχία που μας χαρακτηρίζουν. Έχουμε πίστη στον Θεό και στα ιδανικά του Έθνους.

Εγκύκλιος Ελπιδοφόρου για την 28η Οκτωβρίου και το ΟΧΙ....

Λάβαμε, την εγκύκλιο του αρχιεπίσκοπου Αμερικής Ελπιδοφόρου, - γραμμένη, πάλι καλά, στις δυό γλώσσες - για την 28 Οκτωβρίου 1940, την οποία, ένεκα της μεγάλης ημέρας, ευχαρίστως δημοσιεύουμε.
28 Ὀκτωβρίου 2020 Ἡ ἡμέρα τοῦ ΟΧΙ Τὴν Σκέπην σου, Παρθένε, οἱ πιστοὶ μεγαλύνομεν ... (Ἀπολυτίκιον τῇ 28ῃ Ὀκτωβρίου, Τῶν Νικητηρίων) Πρὸς τοὺς Σεβασμιωτάτους καὶ Θεοφιλεστάτους Ἀρχιερεῖς, τοὺς Εὐλαβεστάτους Ἱερεῖς καὶ Διακόνους, τοὺς Μοναχοὺς καὶ τὶς Μοναχές, τοὺς Προέδρους καὶ τὰ Μέλη τῶν Κοινοτικῶν Συμβουλίων, τοὺς Ἐντιμολογιωτάτους Ἄρχοντες τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, τὰ Ἡμερήσια καὶ Ἀπογευματινὰ Σχολεῖα, τὶς Φιλοπτώχους Ἀδελφότητες, τὴν Νεολαία, τὶς Ἑλληνορθόδοξες Ὀργανώσεις καὶ ὁλόκληρο τὸ Χριστεπώνυμο πλήρωμα τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀμερικῆς. Προσφιλεῖς ἀδελφοὶ καὶ ἀδελφὲς ἐν Χριστῷ, Σήμερα ἑορτάζουμε τὴν ὀγδοηκοστὴ ἐπέτειο ἀπὸ τὴ λαμπρὴ ἐκείνη ἡμέρα τῆς νίκης, «τὰ Νικητήρια» τῆς Θεοτόκου, ἡ ὁποία ἔσπευσε νὰ προστατεύσει τὸν ἕλληνικὸ λαό κατὰ τὴν 28η Ὀκτωβρίου 1940. Τιμοῦμε ἐκείνους τοὺς ἕλληνες πατριῶτες, ποὺ γιὰ αὐτοὺς κατὰ τὴν ἐντολὴ τοῦ Κυρίου, τὸ «ναί» σημαίνει «ναί» καὶ τὸ «ὄχι» εἶναι «ὄχι» (Ματθαίου 5:37). Σὰν σήμερα, ὁ ἕλληνικὸς λαὸς ἀπάντησε μὲ ἕνα ἠχηρὸ «ναί» στὴ δικαιοσύνη, στὴν ἐλευθερία καὶ στὴν αὐτοδιάθεση, βροντοφωνάζοντας ΟΧΙ στὶς δυνάμεις τοῦ φασισμοῦ, τοῦ μίσους καὶ τῆς τυραννίας. Ὀγδόντα χρόνια μετά, βρίσκονται ἀνάμεσά μας ἐλάχιστοι ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ ἔζησαν ἐκεῖνες τὶς ἡρωϊκὲς στιγμὲς. Στιγμὲς μὲ σημαντικὲς θυσίες γιὰ τὴν Ἑλλάδα, ἰδίως τὰ χρόνια ποὺ ἀκολούθησαν, μὲ πείνα, διωγμοὺς καὶ καταπίεση καταστρέφοντας τὸ λίκνο τῆς δημοκρατίας. Ἐμεῖς ὅμως, καὶ ὄχι μόνο ἐμεῖς ἀλλὰ ὁλόκληρος ὁ κόσμος, αἰσθανόμαστε εὐλογημένοι μὲ τὴν παρακαταθήκη ὅλων αὐτῶν τῶν θυσιῶν ποὺ φωτίζουν τὰ σκοτεινὰ μονοπάτια, τὶς μυστικὲς κοιλάδες καὶ τοὺς θύλακες τῆς ἐλευθερίας. Tὸ ἀπόφθεγμα τοῦ Προέδρου τῶν Η.Π.Α. Φράνκλιν Ντελάνο Ρούσβελτ εἶναι χαρακτηριστικό: «Ὅταν ὁλόκληρος ὁ κόσμος ἔχασε τὴν ἐλπίδα, ὁ ἑλληνικὸς λαὸς τόλμησε...». Καὶ πράγματι, οἱ Ἕλληνες τόλμησαν! Τόλμησαν νὰ ὀρθώσουν τὸ ἀνάστημά τους ἀπέναντι στὰ πελώρια αἱμοβόρα κύματα ποὺ πλημμύριζαν τὴν Εὐρώπη! Τόλμησαν νὰ ἐλπίσουν στὴ Φοβερὰ Προστασία τῆς Θεοτόκου, τῆς ὁποίας τὰ χρώματα κυματίζουν στὴ σημαία τοῦ Ἔθνους. Τόλμησαν νὰ ποῦν ΟΧΙ στὶς δυνάμεις τοῦ κακοῦ, ρισκάροντας τὴν ἀξιοπρέπειά τους, τὶς ζωές τους καὶ τὶς περιουσίες τους, ὅπως κάνουν ὅλοι οἱ ἐραστὲς τῆς ἐλευθερίας. Ἀγαπητοί μου Χριστιανοί, ἂς τιμήσουμε τὶς θυσίες τους προσευχόμενοι γιὰ τὴν ἀνάπαυση τῶν ψυχῶν τους, ὑποσχόμενοι ὅτι θὰ μείνουμε γιὰ πάντα κάτω ἀπὸ τὴν σκέπη καὶ τὴν προστασία τῆς Θεοτόκου. Ἂς ἐκπληρώνουμε πάντοτε τὶς ὑποχρέωσεις ποὺ ἀπορρέουν ἀπὸ τὴ Δημοκρατία, προστατεύοντάς την μὲ ἀξιοπρέπεια καὶ αὐταπάρνηση, περιφρονώντας ὅσους ἀπειλήσουν τὴν ἐλευθερία μας. Μετὰ πατρικῶν εὐχῶν καὶ τῆς ἐν Κυρίῳ ἀγάπης, † ὁ Ἀμερικῆς Ἐλπιδοφόρος

Γιώργος Παπαχρήστος και η μετάλαξη Ραγκούση...

Μετάλλαξη
Περί Χρυσοχοΐδη Μιχάλη ο λόγος, και στη συνέχεια. Γίνεται η τριήμερη συζήτηση στη Βουλή, και κατά την ομιλία του, που αποτελεί και μια ευκαιρία για σκληρή επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ καθότι είναι πίσω από όλα και η προσωποποίηση της καταστροφής, χαρακτηρίζει «εθνικιστικό» το «αίτημα» του ΣΥΡΙΖΑ και του Τσίπρα αυτοπροσώπως για επέκταση των χωρικών υδάτων, έτσι στο φλου, στα 12 μίλια. Ο,τι λέμε όλοι δηλαδή. Διότι, όπως έχουμε εξηγήσει κι άλλες φορές, αν ο ΣΥΡΙΖΑ ήθελε να επεκτείνει τα χωρικά ύδατα στα 12 μίλια και να «τσαμπουκαλευτεί» με τους Τούρκους που θεωρούν την επέκταση casus belli, αιτία πολέμου δηλαδή, θα το έκανε εκείνος στα τεσσεράμισι χρόνια της διακυβέρνησης της χώρας. Δεν το έκανε. Αν δεν είναι επικίνδυνος λαϊκισμός και γκρίζος εθνικισμός το ότι το κάνει τώρα, τότε οι όροι έχουν χάσει τη σημασία τους. Η πλάκα είναι ότι στον Χρυσοχοΐδη ανέλαβε να απαντήσει ο Γιαννάκης ο Ραγκούσης, ο οποίος παρέδωσε μαθήματα για το πώς μπορεί κάποιος στην πολιτική να «μεταβληθεί» κατά τρόπον που να μην τον (ανα)γνωρίζει ούτε ο πλέον φανατικός οπαδός του: «Ή θα ζητήσει συγγνώμη ο κ. Χρυσοχοΐδης για αυτή την αθλιότητα που ξεστόμισε, ή ο κ. Μητσοτάκης θα τον αποπέμψει. Σε διαφορετική περίπτωση θα αναλάβει ο ίδιος και η κυβέρνηση στο σύνολό της αυτή τη βαριά ιστορική ευθύνη, χωρίς προηγούμενο ιστορικό ατόπημα απέναντι στα εθνικά δίκαια. Γιατί αν φτάσουμε σε αυτήν τη χώρα να ονομάζουμε εθνικισμό την άσκηση των απαράγραπτων δικαιωμάτων μας, τότε δεν θα πω ότι πρόκειται για ραγιαδισμό και δουλοπρέπεια αλλά ότι έτσι αυτή η πατρίδα δεν έχει αύριο». Σημειωτέον, πρόκειται για τον ίδιο Ραγκούση, ο οποίος μερικούς μήνες πριν δει το φως το αληθινό και ενταχθεί στον ΣΥΡΙΖΑ, «στόλιζε» τον Τσίπρα με «διαμάντια» του είδους «πολιτικός απατεώνας», «Είναι αρρωστημένα εγωπαθής», «Ο πιο ανέντιμος πρωθυπουργός της Μεταπολίτευσης», «Σε αντίθεση με εσένα κύριε Τσίπρα, ο Ανδρέας δεν έγινε πρωθυπουργός κάνοντας αντιπολίτευση σε μια πτωχευμένη πατρίδα»… Μεγάλη καρδιά ο Τσίπρας έχω να επισημάνω. Τι; Οχι; Μετάλλαξη ΙΙ Και θα ολοκληρώσω για σήμερα αυτή την υπέροχη αναδρομή στο παρελθόν Ραγκούση, από το οποίο παρελθόν, όπως έχουν δηλώσει άλλοι σοφότεροι εμού, «φυγείν αδύνατον», με μια δήλωση (Αυτογνωσίας; Προβλεψιμότητας; Λέω ό,τι μου κατέβει και ό,τι βρέξει ας κατεβάσει; Αγνωστο…) του περί ου ο λόγος τιτάνα της πολιτικής: «Αυτοί που το έκαναν θα αποτελούν για τον ελληνικό λαό παράδειγμα προς αποφυγή, παράδειγμα πολιτικής ανηθικότητας. Πώς είναι δυνατόν η ηγετική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ να εξαγόρασε με 7.000 ευρώ ευτελισμένους πολιτικούς που μετακινήθηκαν από το ένα κόμμα στο άλλο για να κρατήσουν τη βουλευτική έδρα. Γιατί ο κ. Τσίπρας αντί να πάρει αυτούς που πήρε από εμάς, που ουσιαστικά τους εξαγόρασε, δεν τους πήρε, να μην έφερνε παιδιά προερχόμενα από την Αριστερά και την Οικολογία;». Δεν αναφέρεται στον εαυτό του, όχι. Σε προηγηθέντες αυτού πασόκους που πήγαν ΣΥΡΙΖΑ αναφέρεται. Αλλά τότε ήταν ΠΑΣΟΚ. Μετά πήρε κι αυτός τον δρόμο για τον Τσίπρα, τον οποίο καθύβριζε σκαιότατα (δες παραπάνω…) Μεγάλη καρδιά ο Τσίπρας (δις)… Γ. Ππαχρήστος

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 70 ετών, ο γιός του Νίκου Μπελογιάνη, Νίκος…

Ύστερα από δεκαήμερη παραμονή και νοσηλεία του στο Λαϊκό Νοσοκομείο, άφησε την τελευταία του πνοή ο γιος του αγωνιστή της αριστεράς Νίκου Μπελογιάνη και της δημοσιογράφου – συγγραφέως Έλλης Παππά, Νίκος Μπελογιάννης. Ο χημικός μηχανικός Νίκος Μπελογιάνης, κατά τη διάρκεια της δικτατορίας έδωσε τις δικές του μάχες μέσα από το κίνημα «Ρήγας Φεραίος» και το ΚΚΕ Εσωτερικού της τότε εποχής. Ως στέλεχος του υπουργείου Πολιτισμού είχε διακρίσεις στις τέχνες και τα υλικά συντήρησης των αρχαίων μνημείων, ενώ τα τελευταία 18 χρόνια ασχολούνταν με την συγγραφή και την αρθρογραφία. Ο υιός Νίκος, γεννήθηκε στις φυλακές το έτος 1951, το διάστημα που η μητέρα του ήταν φυλακισμένη ως διακεκριμένο στέλεχος του ΚΚΕ και μετά την εκτέλεση του πατέρα του – του ανθρώπου με το γαρύφαλο – το 1952 πήρε το όνομά του… Ήταν ανιψιός της Διδώς Σωτηρίου, καθώς συντοπίτης και συμπέθερος του ομογενή μας Κώστα Κουτρουμπή, από την Αμαλιάδα.