Ένας ...ύποπτοςς διάλογος διαφωνίας(;), διαπιστώνουμε ότι ξεκινάει, μεταξύ Εκκλησίας (επίσκοπος Ιάκωβος) και «Ομάδας Πράξις» (Δημ. Μανίκης), που έχει σχέση με την Ελληνική Κοινότητα Μόντρεαλ και τις επικείμενες εκλογές της 12ης Ιουνίου. Και επειδή η Κοινότητα αυτή είναι ο μόνος, ανεξάρτητος, σοβαρός Οργανισμός που παρέμεινε στην ομογένεια του Καναδά (μετά το ξεπούλημα της Κοινότητας του Τορόντο, από τους Αρτεμάκη-Καραντώνη), αισθανόμαστε την μια κάποια υποχρέωση να ασχοληθούμε με τα του οίκου της, έστω και με τα πολύ λίγα πράγματα που γνωρίζουμε για αυτή και τα εκεί τεκτενόμενα.
Έτσι, μετά τη δημοσίευση του άρθρου του
κ. Δημ. Μανίκη και την απάντηση του επίσκοπου Ιάκωβου, έπεσε σήμερα στα χέρια
μας η ανταπάντηση του κ. Μανίκη προς τον Τάκωβο, την οποία και σας
παρουσιάζουμε ώστε να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα...
Διαβάστε, λοιπόν, και τα ξαναλέμε:
ΕΛΕΥΘΕΡΟ
ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΟ ΒΗΜΑ*
Η
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΟΥ, ΣΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΦΙΛΕΣΤΑΤΟΥ κ.κ. ΙΑΚΩΒΟΥ
Ομάδα
Πράξις- για το καλό της Κοινότητας μας.
Από
τον Δημήτριο Α. Μανίκη
Την
περασμένη εβδομάδα κάνοντας χρήση του «ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ» είχα
γράψει ένα άρθρο που είχε ως τίτλο του: «Ομάδα ΠΡΑΞΙΣ για το καλό της
Κοινότητας μας».
Μέσω
αυτού παρουσίαζα περιληπτικά τις θέσεις της «Κοινοτικής Ομάδος Πράξις» και
προέτρεπα τους συμπαροίκους «για το καλό της Κοινότητας μας, να γίνουν μέλη και
στις 12 Ιουνίου να ψηφίσουν τους υποψήφιους της ομάδας «Πραξις, δηλαδή της
Ομάδος του κ. Χρήστου Σύρρου.»
Δεδομένου ότι βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο περίμενα κριτική από άλλες παροικιακές ομάδες και άλλους υποψήφιους, αφού είναι γνωστό ότι αυτά έχουν οι προεκλογικοί αγώνες.
Περιέργως
όμως, έλαβα την μέσω Face Book επίθεση από τον Θεοφιλέστατο Επίσκοπο κ.κ.
Ιάκωβο που φαίνεται ότι έχει ξεχάσει ότι οι κληρικοί δεν θα πρέπει να
εκδηλώνουν τα πολιτικά τους πιστεύω και στην προκειμένη περίπτωση έμμεσα μπορεί
να υποστηρίζουν μια παροικιακή ομάδα, αλλά ποτέ δεν θα πρέπει να εκδηλώνουν την
αντιπάθειά τους σε μία από αυτές.
(Αναδημοσιεύεται η απάντηση Ιάκωβου, την οποία παρουσιάσαμε σε προϊγούμενη καταχώρηση).
Ξεπερνάω την έμμεση αλλά σαφέστατη εναντίον μου κατηγορία του ψεύτη, αφού ψεύτης είναι όποιος «δεν λέει την αλήθεια.» Ξεπερνάω αυτήν την απαράδεκτη εναντίον μου κατηγορία και πάμε στο επίμαχο θέμα των σχέσεων Εκκλησίας-Κοινότητας, αν και το σωστό θα ήταν «σχέσεων διοικούντων την Κοινότητα και κληρικών που υπηρετούν τους Ιερούς Ναούς που ως κτήρια ανήκουν στην Κοινότητα».
Αυτό
το θέμα επί χρόνια απασχολεί όσους ασχολούνται με τα κοινά της Παροικίας μας.
Εν
ολίγοις. Εχουμε το σημερινό σύστημα που ουσιαστικά ισχύει από τότε που ιδρύθηκε
η Κοινότητά μας. Δηλαδή από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Αυτό το σύστημα,
αν και αρχικά απέδιδε, με τον καιρό δημιούργησε ουκ ολίγες συγκρούσεις και
μάλιστα οι δύο νομικές οντότητες, δηλαδή «η Αρχιεπισκοπή» και «η Κοινότητα»
συγκρούστηκαν ακόμα και στις αίθουσες των δικαστηρίων.
Προ
αυτής της κατάστασης, που κατά γενική ομολογία δεν πρέπει να συνεχιστεί, η «Ομάδα Πράξις» μελέτησε το θέμα και με
τόλμη, παρουσίασε μία άλλη πρόταση η οποία πάντα τονίζει, ότι θα υιοθετηθεί εφ’
όσον και τα μέλη της Κοινότητας συμφωνήσουν επ’ αυτής. Δηλαδή όποια αλλαγή
γίνει θα γίνει με πλήρη σεβασμό των Εσωτερικών Κανονισμών.
Ο
Θεοφιλέστατος ολοφάνερα δεν συμφωνεί με τις προτάσεις της «Ομάδος Πράξις.» Αυτό
οπωσδήποτε είναι δικαίωμά του. Όμως μέσω της εναντίον μου επίθεσης, ο ίδιος όχι
μόνο ολοφάνερα δεν θέλει το ισχύον σύστημα, όχι μόνο αντιτίθεται στις προτάσεις
της «Ομάδος Πράξις,» αλλά άθελά του ίσως, αποκαλύπτει και τι επιθυμεί αντ’
αυτού. Το αναφέρει στην τελευταία παράγραφο του κειμένου, της εναντίον μου επίθεσης.
Προσέξτε την:
«να
παραδώσετε τις εκκλησίες στην Αρχιεπισκοπή.»
Θεοφιλέστατε,
καταλάβατε τι, «εν γνώση ή εν αγνοία σας», είπατε ότι ζητάτε; Καταλάβατε ότι
αυτό που λέτε είναι απαράδεκτο; Και τέλος, καταλάβατε ότι και από αυτόν/αυτούς
που ζητάτε «να παραδώσουν τις εκκλησίες στην Αρχιεπισκοπή,» εμένα δηλαδή προς
τον οποίο αποστείλατε την επιστολή, ή την Ομάδα Πράξις προς την οποία
επιτίθεστε με πάθος, δεν έχω/έχουμε «εκκλησίες» στην κυριότητά μας και έτσι
ακόμα και αν, κατά παράβαση των Εσωτερικών Κανονισμών, είχαμε πρόθεση να «τις
παραδώσουμε στην Αρχιεπισκοπή», επί του προκειμένου ισχύει το «ου μη λαμβάνειν
παρά του μη έχοντος;»
Τελικά,
μήπως η έντονη ανάμειξή σας στην δημιουργία μιας άλλης Κοινοτικής Ομάδας, ή
επηρεασμού υφισταμένων Κοινοτικών Ομάδων, αποβλέπουν ακριβώς σε αυτό που ακόμα
και αν υποθετικά αναφερθεί, μόνο δεινά θα προκαλέσει στην Παροικία μας;
Θεοφιλέστατε,
μετά από αυτά, τα της διαχείρισης των Κοινοτικών που θεωρώ ότι εμπλέκεστε
υπερβολικά, απαράδεκτα και αντιδεοντολογικά λόγω του υψηλού πνευματικού
αξιώματός σας, επιτρέψτε μου να σας παραπέμψω στα κεφάλαια 6’ και 7΄(Στ’ και
Ζ΄) των Πράξεων των Αποστόλων και κυρίως στον στίχο Στ΄ 2 και τα λόγια του
κορυφαίου των Αποστόλων Πέτρου.
Οταν
αυτός και οι άλλοι Απόστολοι βρέθηκαν προ του διλλήματος ή «να ασχολούνται με
το κήρυγμα και το πνευματικό τους έργο» ή «να φροντίζουν για την δίκαιη διανομή
των τροφίμων» είπε το: «οὐκ ἀρεστόν ἐστιν ἡμᾶς καταλείψαντας τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ
διακονεῖν τραπέζαις» δηλαδή «δεν είναι ορθόν και αρεστόν στον Θεόν, να αφήσωμεν
εμείς το κήρυγμα του θείου λόγου και να υπηρετούμεν εις τας τραπέζας του
φαγητού». Εξ ου, και πάντα σύμφωνα με τις Πράξεις των Αποστόλων, φρόντισε για
την εκλογή των επτά διακόνων που αποκλειστικό τους έργο ήταν η υπηρεσία των
τραπεζών.»
Επί
τη ευκαιρία υπενθυμίζω το αυτονόητο: Γραφτείτε όλοι μέλη στην Ελληνική
Κοινότητα και στις 12 Ιουνίου ψηφήστε την Ομάδα Πραξις του κ. Χρήστου Σύρρου.
Με
αυτά. Εύχομαι να μην χρειαστεί να επανέλθω. Αλλωστε οι μεταξύ μας διαφορές,
διαφορές για το μέλλον της Κοινότητάς μας, που ολοφάνερα εκφράσαμε είναι
διαφορές αρχών και όχι προσωπικές.
Με σεβασμό
Χριστός Ανέστη
Πολύ σωστός ο κ. Δ. Μανίκης, αλλά προς τι όλο αυτό το ξόδεμα φαιάς ουσίας. Κόλακες και γαλίφηδες για να γεμίζουν τις μεγάλες τσέπες τους. Φωνή βοώντος εν τη ερήμω για τους μαυροφορεμένους.
ReplyDeleteQuotes from the bible do not
ReplyDeleteapply to these homo atheists who call themselves men of god. Want proof?offer them the churches with the condition that they must fully operate and not be able to close, sell or lease them for 30 years. They will decline. Better yet sell all your churches to other religious organizations that want them for their true fair value. Bishop Iakovos takes his orders from his master. The sooner you get rid of all these idiots the better HCGM will be.