Πρώτα φεύγει η ψυχή και μετά το χούι...
Φίλος αναγνώστης μας, γνωρίζει και γράφει:
Αντίποδα, το πρόβλημα δεν είναι το προχωρημένο της ηλικίας του Επισκόπου για τον λόγο που έχει απληστία και εμμονή στην συλλογή χρημάτων. Το πρόβλημά του είναι το λεγόμενο «χούι» με τα χρήματα (που είναι χρήματα των άλλων και θέλει με δικαιολογίες θρησκευτικές να τα μαζεύει και οικειοποιείται).
Πρώτα φεύγει η ψυχή και μετἀ το
χούι, λέει το λαϊκό γνωμικό. Αν νομίζεις ότι το χοὐι το ἐχει μόνο η Τοροντὀεσα
και ὀχι ο Ελπιδοφόρος, Μακάριος, Ιερώνυμος κλπ, άκου. Το πρόβλημα αυτὀ το ἐχουν
όλο και περισσότεροι κληρικοί στα Ελληνικἀ Πατριαρχεία και στην Ελλάδα. Πρόσεξε
πιο κάτω απόσπασμα από συνέντευξη Ορθοδόξου Τανζανού ιερέα στην Αφρική, ο
οποίος μαζί με δεκάδες άλλους από όλη την ήπειρο, ἐφυγαν πρόσφατα από την
δικαιοδοσία του Έλληνα Πατριάρχη Αλεξανδρείας για να διαμαρτυρηθούν, και
εντάχθηκαν στην Ρωσική εξαρχία της Αφρικής. Δες λοιπόν τι λέει: «Οι άνθρωποι
στην Τανζανία και σε άλλες αφρικανικές χώρες είναι πολύ ευαίσθητοι στην
Ορθόδοξη πίστη όταν μαθαίνουν για το δόγμα. Το κύριο πρόβλημα της Ορθοδοξίας
στην Αφρική είναι οι Έλληνες, στον τρόπο που διεξάγουν το ιεραποστολικό έργο.
Δεν διδάσκουν τους ανθρώπους, αλλά δίνουν διαφορετικά μηνύματα. Και αυτό δεν
βοηθά στην ενίσχυση της Ορθοδοξίας, στην ανάπτυξη της πνευματικής ζωής. Είναι
παρόντες στην Αφρική όχι για χάρη της πνευματικής ζωής, αλλά για να λάβουν το
δικό τους όφελος υπό το πρόσχημα της Εκκλησίας. Θέλουν να βγάζουν φωτογραφίες
με φτωχούς Αφρικανούς και να χρησιμοποιούν αυτές τις φωτογραφίες για να
συγκεντρώνουν χρήματα.» Και πιο πριν είπε: «…………………Στη συνέχεια οι ιερείς
έγραψαν ανοιχτή επιστολή στην οποία δήλωναν τη διαφωνία τους με τον Πατριάρχη
Θεόδωρο. Οι Έλληνες επίσκοποι μας άρχισαν να πιέζουν τους ιερείς. Για
παράδειγμα, μας απείλησαν, έκοψαν μισθούς. Πέρασαν δύο χρόνια με μεγάλη δυσκολία.»
Θα σου έστελνα τον σύνδεσμο για να διαβάσεις όλη την συνέντευξη αλλά να μην σε
επιβαρύνω και σπαταλάς χρόνο
Κάπου στις πράξεις των αποστόλων, ο Πέτρος μάλωσε ένα ζευγάρι επειδή δεν πρόσφεραν στην εκκλησία όσα όφειλαν αλλά κράταγαν για τον εαυτό τους. Μάλιστα στο άκουσμα της φωνής του έπεσαν κάτω ξεροί και πέθαναν. Αν αυτό λέει κάτι. Γνωρίζει κάποιος να μας πει πόσο κοστίζει μία μίτρα, πόσο ένα εγκόλπιο; Οπωσδήποτε ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ. Αν εγώ ήμουν ιερέας, όσο ήξερα οτι στην ενορία μου υπάρχουν άνθρωποι φτωχοί, άρρωστοι, ναρκομανείς, δεν θα έκλεινα μάτι από την αγωνία μου το βράδυ.
ReplyDeleteΚαλό θα ήταν να ξαναδιαβάσεις τις Πράξεις των αποστόλων. Ο Πέτρος δεν τους έκανε παρατήρηση γιατί κράτησαν ένα μέρος της πωλήσεως, αλλά γιατί είπαν ψέματα: Εν όσω παρέμενε, δεν ήταν δικό σου; και όταν επωλήθη, δεν ήτο το αντίτιμον εις την διάθεσίν οσυ; (Πράξεις 5:4). Για άλλο ποσό πούλησαν το χωράφι και άλλο είπαν στο Πέτρο ότι το πούλησαν. Δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα αν του έλεγαν καθαρά ότι κρατήσαμε ένα μέρος για τον εαυτό μας και όχι να πούνε ψέματα, πράγμα που βλέπω να κάνεις εσύ σήμερα.
ReplyDeleteΑφού ασχολούνταν και οι Απόστολοι με τις αγοραπωλησίες, γιατί κατηγορούν μερικοί τον Σωτήριο ο οποίος κάνει το ίδιο; Η μόνη δαφορά τους είναι ότι αυτός, ο Σωτήριος δλδ τα θέλει ΟΛΑ δικά του, κάτι που ο Καραντώνης και Αρτεμάκης με ευχαρίστηση κάνουν, ή μάλον έκαναν, για τους δικούς τους λόγους ο καθένας. Πράγμα που, ελπίζω σύντωμα, θα κυκλοφορίσε ανοιχτά στον αέρα και όχι μόνο ψυθιριστά, όπως γίνεται τώρα!!
DeleteΑπευθύνω μπρἀβο για την απάντηση που ἐδωσε ο 11:25 διότι γνωρίζει και αντιλαμβάνεται το βαθύ νόημα της Γραφἠς στο προκείμενο εδάφιο.
DeleteΚαι θα διορθώσω τον 11:59 για την πρώτη πρότασή του που προσβάλλει τους γνήσια πιστούς. Οι Απόστολοι του Χριστού δεν διαχειρίζονταν περιουσία ούτε έκαναν αγοραπωλησίες. Αυτά ήταν στα ανατεθειμένα καθήκοντα των τοπικών ας το πούμε επιτρόπων σε κάθε πόλη ή περιοχή και αποσκοπούσαν στο συλλογικό καλό και συμφέρον της εκκλησιαστικής ενορίας –όχι το προσωπικό. Οι δε απόστολοι πέθαναν ΟΛΟΙ με μαρτυρικό θάνατο και πάμπτωχοι.
Ο επίσκοπος της Τοροντόεσας απεναντίας θα είναι μἐσα στα πούπουλα ὠς το τἐλος και κάποτε θα αποδημήσει για να συναντήσει τον Κριτή Δημιουργό σαν τον πάμπλουτο Μήδα.
Αντίποδα που γνωρίζεις τα πάντα, δεν βάζεις τη λογική κάτω, την περνάς πάνω από τα μαλλιά σου. Λες ο Πέτρος θα τους τη χάριζε αν λέγανε την αλήθειας είσαι βαθιά νυχτωμένος. Νομίζεις ότι ο Ανανίας και η Σαπφείρη σκοτωθήκανε για ένα μικρό ψέμα; Εγώ Αντίποδα δεν έγραψα κάποιο ψέμα, εσύ απλά δεν κατάλαβες τι διάβασες στις πράξεις 5.14, ίσως το άγιο βιβλίο σου να είναι μεταφρασμένο στην απλή δημοτική. Το αρχαίο κείμενο αναφέρεται στην κατακράτηση χρημάτων από την πώληση, κσι νοσφίσασθαι από της τιμής του χωρίου- αφαιρέσατε, κλέψατε από τη τιμή του χωραφιού. Αντίποδα και όχι γιατί είπανε ψέματα. Αντίποδα εσύ όπως φαίνεται προσπαθείς να καλύψεις τα οπίσθιά σου. Είπα, ξείπα. Καλά τόλεγα πως την πληρωμένη αντιπολίτευση πάντα την μυρίζεις από μακριά.
ReplyDeleteΟ Αντίποδας, αγαπητέ μου, βάζει πάνω απ όλα το ονοματάκι του κάτω από οτιδήποτε λέει και γράφει. Και ως εκ τουτου σας έχει, και τους έχει, χεσμένους όλους. Και, ακόμα, ως επώνυμος πλέον μπορει να βάζει τη λογική του πάνω απ' όπου γουστάρει. Εσείς, τελικά, που κρύβεστε σαν τις κότες θα μας πείτε επιτέλους κάτι για τη δική σας λογική; Αμ το άλλο; Είναι δυνατός να πίστεψες, μωρέ, ότι εγώ θα διάβαζα τι έκανε ο κυρ Πέτρος και ότι άλλο έγραψαν οι Απόστολοι, στις ...πράξεις τους; Όσο για τα οπίσθια μου, είναι δικά μου και τα καλύπτω όσο και όποτε θέλω... Αλοίμονο σε όσουν φοβούνται να πούνε έστω κι' ένα ΟΧΙ, με το όνομα τους... Αλλού, λοιπόν, οι χαρακτηρισμοί αυτοί, ή με ονόματάκι, ΑΝ υπάρχουν ούμπαλα ή, επί το ποντιακότρο, κάκαλα.! Σύμφωνοι;
DeleteΟφειλομένη απάντηση στον 7:18PM
DeleteΠίστευα ότι ήμουν ξεκάθαρος χωρίς να επεκταθώ σε λεπτομέρειες και μάλιστα χρησιμοποίησα τη νεοελληνική για να γίνει κατανοητό στους περισσότερους σε τυχόν περίπτωση που τα αρχαία έφερναν κάποια δυσκολία. Αφού λοιπόν χειρίζεσαι τα αρχαία τόσο καλά, ας μιλήσουμε όπως είναι γραμμένο στα αρχαία.
Κατά πρώτον οι απόστολοι δεν ζήτησαν ούτε λεφτά ούτε χωράφια. Στο ίδιο κεφάλαιο αναφέρετι ότι κάποιος ονόματι Ιωσής επώλησε ένα χωράφι και έδωσε το λεφτά στους αποστόλους, γιατί το θέλησε, όχι ότι του ζητήθηκε. Ο Ανανίας και η Σαπφείρα θέλησαν να τον μιμηθούν, με τη διαφορά ότι καταχράσθηκαν, ενοσφίσαντο, αν το προτιμάς στα αρχαία, ένα μέρος από την πωληθείσαν αξία και είπαν ψέματα ότι το χωράφι το πούλησαν για λιγότερα λεφτά και φυσικά τα έδιναν όλα στους αποστόλους. Ο Πέτρος τους κατηγορεί μεν διότ ενοσφίσαντο της τιμής του χωραφιού, αλλά δεν λέει ότι γι'αυτό τιμωρούνται, απεναντιας τους υπενθυίζει ότι: ουχί μένον σοι έμενε και πραθέν εν τη ση εξουσία υπήρχε; (Εν όσω παρέμενε, δεν ήτο δικό σου, και όταν επωλήθη, δεν ήταν το αντίτιμον εις την διάθεσίν σου;) Και συνεχίζει ο Πέτρος... ουκ εψεύσω ανθρώποις, αλλά τω Θεώ. Ακούων δε ο Ανανίας τους λόγους τούτους πεσών εξέψυξε.
Επειδή είπε ψέματα πέθανε όχι διότι ενοσφίσατο ένα μέρος της πωλήσεως. Από τη στιγμή που είπαν ότι πούλησαν το χωράφι κα έδιναν την τιμή της πωλήσεως, ενώ κράτησαν ένα ποσό, έλεγαν ψέματα για την τιμή που το πόυλησαν.
Επί τη ευκαιρία, η απάντηση ήταν από το 11:59 και όχι του Αντίποδα όπως τον κατηγορείς.
Ρε σεις λεβέντες, ποιά σχέση έχει ο Επίσκοπος σας με την Ορθοδοξία, τις γραφές και τα ευαγγέλια των αποστόλων; Ένα αδέσποτο κωλοπαιδάκι ήταν, που γύριζε στους δρόμους του Μόντρεαλ για καμιά αρπαχτή, το ανακάλυψε ο ...πνευματικός του, το μάζεψε σε κάποια εκκλησία και επειδή, προφανώς, έκανε καλές ..πίττες, το σύστησε στον τότε Αμερικής Αθηναγόρα, ο οποίος ως μη αχάριστος, μόλις έγινε Πατριάρχης τον έχρισε επίσκοπο Καναδά, με τα γνωστά αποτελέσματα, να τον φάμε εμείς στη μάπα πάνω από 50 χρόνια τώρα, και ο ίδιος να φάει όλη την περιουσία των ομογενών, σε ακινητα και μετρητά!! Αλλά τι να πει κάποιος και γιατί να το πει; Ποιος θα ακουσει; Τα πρόβατα που ξύνονται στην γκλίτσα του ή οι ηγέτες τύπου Μενεγάκη, Καραντώνη, Αρτεμακη και Σκουτάκη; Αυτοί κατέβασαν τα πανταλώνια τους για χάρη του, τολμούν τώρα να αντισταθούν;
ReplyDeleteΛοιπόν Αντίποδα για να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους. Κοκορεύεσαι πως βάζεις το ονοματάκι σου σε ότι γράφεις, δεν νομίζω πως το Αντίποδας είναι όνομα, είμαστε λοιπόν στο ίδιο σκαλοπάτι, ανώνυμος εσύ, ανώνυμος και εγώ. Κατ΄ουσίαν φουστίτσα φοράς και εσύ. Τώρα αν σου πω και εγώ το ονοματάκι μου είναι Πλατύποδας θα είσαι ΟΚ; Οπότε στο εξής θα υπογράφω έτσι. Πλατύποδας
ReplyDeleteΗ μόνη διαφορά μας είναι ότι εσύ ομολογείς τη φουστίτσα σου, ενώ την δικιά μου την υποθέτεις, διότι τόσο ξέρεις.! Πρόσεχε, μόνον, λίγο παραπάνω, μη τύχει και φανεί το βρακάκι σου.!!! Όσο για το ονοματάκι σου, καλό είναι το Πλατύποδας, αλλα πιο ταιριαστό, σε σένα, θα ήταν το ΠλατύΒΛΑΚΑΣ... ΟΚ;
Deleteέλα ρε φίλε 8.40 PM, πλάκα μας κάνεις, έτσι στα καλά καθούμενα πεσών έξέψυξε ο Ανανίας για ένα ψέμα; Για ένα μικροψεματάκι και η Σαπφείρη πεσούσα εξέψυξε και αυτή, αλλά μπορεί και να έχετε δίκαιο, και ο Ιούδας και αυτός πρηνής γενόμενος ...εξεχύθη πάντα τα σπλάχνα αυτού ενώ θα έπρεπε απελθών απήγξατο;
ReplyDelete