Λάβαμε και
δημοσιεύουμε το ακόλουθο σχόλιο ανώνυμου αναγνώστη μας το οποίο έχει ως εξής:
Κύριε Αντίποδα με
αφορμή το σημερινό δημοσίευμά σας για την χτεσινή παρουσία του αρχιεπίσκοπου
Σωτηρίου στα καναδικά δικαστήρια ή όπως αλλιώς λέγεται, ήρθε στο μυαλό μου ένα
σχόλιο του αείμνηστου Κώστα Κρανιά στην εφημερίδα «Ε. Τύπος», στο οποίο
αναφέρει με λεπτομέρειες κάποια γεγονότα της εποχής εκείνης που έχουν σχέση με
την οργάνωση «Πρόνοια» των κυριών της Ελληνικής Κοινότητας και την άρνησή του
να μεταλάβει την πρόεδρο του Τμήματος της εκκλησίας του καθεδρικού ναού της «Παναγίας».
Γράφει λοιπόν ο τότε εκδότης της εφημερίδας τα παρακάτω:
Ντροπή σας Σεβασμιότατε.
Δεν
υπάρχει τρόπος, όσο και να προσπαθούμε, να επιβάλουμε στον εαυτό μας
αυτοσυγκράτηση. Και να το θέλουμε δεν μπορούμε γιατί η κεφαλή της Ορθοδοξίας
στον Καναδά προκαλεί τα θρησκευτικά συναισθήματα της παροικίας με ανοίκειες
πράξεις. Το ζήσαμε όταν οι ιερείς των εκκλησιών της Ελληνικής Κοινότητας
αρνήθηκαν να κοινωνίσουν τις δήθεν “επίορκες” κυρίες των φιλόπτωχων που
προσχώρησαν στο νεοσύστατο τμήμα “ΠΡΟΝΟΙΑΣ’” Το ζήσαμε και με τον ίδιο τον
Μητροπολίτη στην εορταστική Λειτουργία της 25ης Μαρτίου στην Παναγία.
Αυτή
τη φορά η τιμωρία ήλθε από την κεφαλή της Ορθοδοξίας (τι κρίμα) Μητροπολίτη
κ.κ. Σωτήριο Αρνήθηκε με ύφος που δεν
χωρούσε αμφισβήτηση να κοινωνήσει την πρόεδρο της Φιλόπτωχου του Ιερού Ναού της
Παναγίας κα Ελένη Σπυρίδη μια γυναίκα που έχει αφιερώσει της ζωή της στην
εκκλησία και τη φιλανθρωπία. Συνομιλήσαμε με την Ελένη την οποία δεν γνωρίζαμε,
λίγο πριν από τη Θεία Κοινωνία και μας έκανε εντύπωση ο ήπιος χαρακτήρας της, η
σεμνότητά της και η αυτοσυγκράτηση, χωρίς να κατηγορεί κανένα σε αυτά που την
ρωτήσαμε Στο πρόσωπό της, στο όνομά της, στην προσφορά της στην εκκλησία,
εμφανίζεται ο “τιμωρός” Θεός που εκπροσωπείται επί γης από τον Μητροπολίτη, να
της επιβάλει το μαρτύριο της άρνησης της Θείας Κοινωνίας, λες και είναι
εγκληματίας. Δεν χρειάζεται να πούμε περισσότερα γιατί έχουμε εξαντλήσει το
θέμα, αλλά παραδίδουμε ιερείς και αρχιερείς στην κρίση της παροικίας που είναι
η μόνη που μπορεί να εξωτερικεύσει τα συσσωρευμένα αισθήματα οργής και
αγανάκτησης που εισπράττουμε όταν συνομιλούμε μαζί της. Στο κάτω-κάτω της
γραφής υπάρχουν και άλλες ορθόδοξες εκκλησίες που θα μπορούσαν να κοινωνήσουν
οι κυρίες των Φιλόπτωχων. Εκτός και εάν σταλεί σήμα σε όλες τις εκκλησίες με
τις φωτογραφίες τους, όπως π.χ. κάνει η ιντερπόλ, για να τις απαγορευτεί η Θεία
Κοινωνία.
Έλεος
Σεβασμιότατε.
Η τιμωρία αυτή πληγώνει τη θρησκεία.
Το
είδος της τιμωρίας που εμπνεύστηκε ο Μητροπολίτης και μάλλον επέβαλε και στους
ιερείς, να μου το θυμηθείτε, ότι θα του γίνει μπούμερανγκ. Έχουμε πληροφορίες
και το λέμε μετά λόγου γνώσεως, ότι μια από τις κυρίες της Φιλόπτωχου, για να
μη προκαλέσει επεισόδιο, πήγε και κοινώνησε σε Σκοπιανή εκκλησία. Μια άλλη
σκέπτεται να πάει σε παλιοημερολογίτικη. Μια τρίτη μας είπε ότι μια ορθόδοξη
ουκρανική εκκλησία είναι δίπλα της και το σκέπτεται να πάει εκεί για τη Θεία
Κοινωνία. Αν ο Σεβασμιότατος δεν καταλαβαίνει ότι αυτό το είδος τιμωρίας
καταντά μισαλλοδοξία εμάς δεν μας πέφτει λόγος. Οφείλουμε όμως να του
υπενθυμίσουμε και πάλι ότι τα επιχειρήματά του σχετικά με τον όρκο των Κυρίων
των Φιλόπτωχων που δήθεν δεν τον τήρησαν και δήθεν τον παραβίασαν, δεν ισχύουν.
Έχουμε γράψει ότι ο Χριστός που είναι ο ενσαρκωτής Λόγος του Θεού-Πατέρα, μέσα
από τα Ιερά Κείμενα απορρίπτει γενικά και πλήρως τον όρκο και ξεκάθαρα μας
λέγει, να μην ορκιζόμαστε. “Εγώ δε λέγω υμίν μη ομοσαι όλως” (Ματθ. Έ ,34). Άρα
η τιμωρία αυτή είναι δικό του εφεύρημα. Να την χαίρεται!
No comments:
Post a Comment