Η εικόνα της Παναγίας Σουμελά εισέρχεται στον προαύλιο χώρο του ναού |
ΠΛΗΘΟΣ κόσμου με περισσότερους Πόντιους, παρέστησαν το απόγευμα της Κυριακής, στον εσπερινό και την λιτανεία της εικόνας της Παναγίας Σουμελά, που έγινε στον ιερό ναό της Αγ. Ειρήνης Χρυσοβαλάντου, στο Τορόντο, χοροστατούντος του αρχ/τη π. Κωνσταντίνου Σιαράπη. Η λιτανεία ξεκίνησε στις 6:00 το απόγευμα από την λέσχη των Ποντίων με τη συνοδεία του ιερέα και έφτασε λίγα λεπτά αργότερα στην είσοδο του ναού όπου εισήλθε όλο το εκκλησίασμα περνώντας κάτω από τον επιτάφιο με την εικόνα της Παναγίας Σουμελά.
Στη σειρά για να περάσουν κάτω από τον επιτάφιο της εικόνας της Παναγίας Σουμελά |
Εδώ όλοι οι πιστοί περνούν κάτω από τον επιτάφιο. Δεξιά διακρίνεται ο Ηλίας Ηλιάδης. |
Μετά τον εσπερινό στη λέσχη
Μετά τη λιτανεία και τον εσπερινό, πλήθος πιστών επέστρεψε στη λέσχη των ποντίων, όπου οι οικοδεσπότες τους πρόσφεραν με αγάπη νυστήσιμα, καφέ και αναψυκτικά. Παρακάτω λίγα φωτογραφικά στιγμιότυπα.
Προσθήκη λεζάνταςΟ ιερέας αρχ/της Κωνσταντίνος Σιαράπης με τον πρόεδρο και αντιπρόεδρο της Ποντιακής Αδελφότητας |
Ο Ηλίας Ηλιάδης με την γυναίκα του Ειρήνη, και τις φίλες της Μαρία και Ελευθερία. |
Η αριστερή πλευρά της λέσχης... |
...και η δεξιά.!!! |
Μια ακόμα 'αποψη από την λέσχη των Ποντίων |
Λίγα λόγια για την Παναγία...
Κάθε ελληνικό νησί και όλες οι μικρές και μεγάλες πόλεις της χώρας έχουν από μία εκκλησία αφιερωμένη στην Παναγία που διαθέτει εκατοντάδες επίθετα, ανάλογα με την περιοχή, και που συγκεντρώνει τον ... Δεκαπενταύγουστο πλήθος πιστών.
Η Παναγία, το ιερότερο από τα πρόσωπα της Ορθοδοξίας, δοξάζεται σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.
Η μεγάλη λατρεία που έχουν οι Έλληνες για τη «μάνα» του Θεού και των ανθρώπων αποδεικνύεται από τα πολλά ονόματα που της έχουν προσδώσει: Μεγαλόχαρη, Εκατονταπυλιανή, Φανερωμένη, Κοσμοσωτήρα, Χοζοβιώτισσα, Εικοσιφοίνισσα, Βρεφοκρατούσα, Ελεούσα, Θαλασσινή, Γιάτρισσα, Μυρτιδιώτισσα και πολλά ακόμη.
Η Κοίμηση της Υπεραγίας Θεοτόκου αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες γιορτές της χριστιανοσύνης.
Η προετοιμασία των πιστών αρχίζει από την 1η Αυγούστου με τη νηστεία που διαρκεί έως τον Δεκαπενταύγουστο, αποτελώντας για τους Ορθόδοξους χριστιανούς το «Πάσχα του καλοκαιριού».
Στις 15 Αυγούστου χιλιάδες πιστών με την ψυχή γεμάτη ελπίδα και κατάνυξη, προστρέχουν στα αμέτρητα προσκυνήματα, όπου λιτανεύονται οι θαυματουργές εικόνες της Παναγίας, για να μαρτυρήσουν την πίστη τους στο πρόσωπό της.
Η ιστορία της Παναγίας Σουμελά Η Παναγία Σουμελά αποτελεί το σύμβολο της ποντιακής πίστης, αν και η πρώτη ονομασία της θαυματουργής εικόνας ήταν Αθηνιώτισσα.
Την εικόνα της Παναγίας Σουμελά αγιογράφησε ο Ευαγγελιστής Λουκάς.
Μετά τον θάνατό του τη μετέφερε στην Αθήνα ο μαθητής του Ανανίας και τοποθετήθηκε σε περικαλλή ναό της Θεοτόκου.
Έτσι αρχικά ονομάστηκε ως Παναγία η Αθηνιώτισσα.
Κάθε ελληνικό νησί και όλες οι μικρές και μεγάλες πόλεις της χώρας έχουν από μία εκκλησία αφιερωμένη στην Παναγία που διαθέτει εκατοντάδες επίθετα, ανάλογα με την περιοχή, και που συγκεντρώνει τον ... Δεκαπενταύγουστο πλήθος πιστών.
Η Παναγία, το ιερότερο από τα πρόσωπα της Ορθοδοξίας, δοξάζεται σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.
Η μεγάλη λατρεία που έχουν οι Έλληνες για τη «μάνα» του Θεού και των ανθρώπων αποδεικνύεται από τα πολλά ονόματα που της έχουν προσδώσει: Μεγαλόχαρη, Εκατονταπυλιανή, Φανερωμένη, Κοσμοσωτήρα, Χοζοβιώτισσα, Εικοσιφοίνισσα, Βρεφοκρατούσα, Ελεούσα, Θαλασσινή, Γιάτρισσα, Μυρτιδιώτισσα και πολλά ακόμη.
Η Κοίμηση της Υπεραγίας Θεοτόκου αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες γιορτές της χριστιανοσύνης.
Η προετοιμασία των πιστών αρχίζει από την 1η Αυγούστου με τη νηστεία που διαρκεί έως τον Δεκαπενταύγουστο, αποτελώντας για τους Ορθόδοξους χριστιανούς το «Πάσχα του καλοκαιριού».
Στις 15 Αυγούστου χιλιάδες πιστών με την ψυχή γεμάτη ελπίδα και κατάνυξη, προστρέχουν στα αμέτρητα προσκυνήματα, όπου λιτανεύονται οι θαυματουργές εικόνες της Παναγίας, για να μαρτυρήσουν την πίστη τους στο πρόσωπό της.
Η ιστορία της Παναγίας Σουμελά Η Παναγία Σουμελά αποτελεί το σύμβολο της ποντιακής πίστης, αν και η πρώτη ονομασία της θαυματουργής εικόνας ήταν Αθηνιώτισσα.
Την εικόνα της Παναγίας Σουμελά αγιογράφησε ο Ευαγγελιστής Λουκάς.
Μετά τον θάνατό του τη μετέφερε στην Αθήνα ο μαθητής του Ανανίας και τοποθετήθηκε σε περικαλλή ναό της Θεοτόκου.
Έτσι αρχικά ονομάστηκε ως Παναγία η Αθηνιώτισσα.
Στο τέλος του 4ου αιώνα (380-386 μ.Χ.), σύμφωνα με την παράδοση, η Παναγία η Αθηνιώτισσα εμφανίστηκε ως όραμα στους μοναχούς Σωφρόνιο και Βαρνάβα, στη Αθήνα, και τους κάλεσε στην εκκλησία.
Εκεί είδαν την εικόνα να σηκώνεται από το προσκυνητάρι, να βγαίνει από το παράθυρο και να πετάει προς τα ουράνια.
Συγχρόνως, άκουσαν την Θεοτόκο να λέει: «Πηγαίνω στην Ανατολή. Προπορεύομαι στο όρος Μελά. Ακολουθήστε με...».
Οι μοναχοί την ακολούθησαν και στο όρος Μελά, στον Πόντο, όπου στάθηκε, κτίστηκε μεγάλος Ναός και Μονή.
Έτσι η εικόνα πήρε την ονομασία Σουμελά από τη φράση «στου Μελά».
Το 1922, μετά την Μικρασιατική καταστροφή, μοναχοί έθαψαν την εικόνα, μαζί με άλλα κειμήλια.
Με την ανταλλαγή, τα ιερά κειμήλια παραχωρήθηκαν και το 1931 τα ξέθαψε και τα έφερε στην Ελλάδα, ο Αμβρόσιος ο Σουμελιώτης.
Η εικόνα επανήλθε στην Αθήνα και παρέμεινε στο Μουσείο έως το 1951.
Τότε, το Σωματείο «Παναγία Σουμελά» Θεσσαλονίκης πρότεινε το κτίσιμο ναού στις πλαγιές του Βερμίου, στην Καστανιά Βέροιας.
No comments:
Post a Comment