Με μεγάλη μας χαρά,
διαπιστώνουμε για μία ακόμα φορά, την σε πανκαναδική κλίμακα, προσπάθεια προβολή
μας από την εφημερίδα «Ελληνοκαναδικό
ΒΗΜΑ» του εκδότη κ. Χρ. Μανίκη, τα άρθρα του οποίου γίνονται ανάρπαστα
απ’ όλες σχεδόν τις μεγάλες προικιακές εφημερίδες στον Καναδά.
Εκφράζοντας τις ευχαριστίες μας, θα ήταν ήταν, εκ μέρους μας, γαϊδουριά αν δεν παρουσιάζαμε και σε όσους ΔΕΝ είχατε την τύχη να σας πέσει ένα τέτοιο έντυπο, ώστε από πρώτο χέρι να δείτε και να χαρείτε την εν λόγω προβολή μας…
Διαβάστε, λοιπόν, και εδώ είμαστε για ό,ποια, τυχούσα, διευκρινιστική ερώτηση προκύψει…
ΓΙΑ
ΤΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΤΟΡΟΝΤΟ, ΤΟΝ «ΑΝΤΙΠΟΔΑ» ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΜΟΓΑΛΑΚΤΟ ΘΑΥΜΑΣΤΗ ΤΟΥ
9ον Την περασμένη εβδομάδα
ασχολήθηκα εκτενώς με τα όσα άκρως υβριστικά είχε γράψει εναντίον μου τόσο ο
«Αντίποδας» στην ομώνυμη ιστοσελίδα που διαχειρίζεται στο Τορόντο, όσο και ένας
ανώνυμος ομογάλακτός του που μέσω επιστολής του «ευχαριστούσε τον ΑΝΤΙΠΟΔΑ
που επιτέλους με έβγαλε στην φόρα όπως μου πρέπει....»
Αυτός ήταν πολύ πιο επιθετικός από τον
«Αντίποδα» και ανήσυχος από το ενδεχόμενο να ….κάνω ζημιά και στην ομογένεια
του Τορόντο, «προειδοποιούσε» όσους διαβάζουν τον «Αντίποδα» να φυλάγονται από
το «ερπετό ΜΑΝΙΚΗ;;;;» δηλαδή από εμένα που υπογράφω αυτό το
κείμενο.
Περιέργως τις εναντίον μου λασπολογίες
τις άρχισαν και οι δυο τους από τότε που χωρίς την άδεια τους «τόλμησα» να μπω
στα τσιφλίκια τους και να ασχοληθώ με την επί χρόνια ολιγομελή ομάδα που
διαφεντεύει τα της EKT (Ελληνικής Κοινότητας του Τορόντο). Σημειώνω ότι αυτή η
ομάδα μέσω επίσημων ανακοινώσεών της, έχει οδηγήσει την ΕΚΤ στα πρόθυρα της
πτώχευσης και μάλιστα κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου έχει ενημερώσει τα
μέλη, ότι θα κληθούν να αποφασίσουν για το αν, πριν η Τράπεζα κατασχέσει και
τους 4 Ιερούς Ναούς που έχουν, θα δεχτούν με την έγκρισή τους, να
πουληθεί ο ένας από αυτούς.
Αν και δεν γνωρίζω, τους δύο νέους υβριστές
μου (άλλωστε ο ένας παρουσιάστηκε ως ανώνυμος, με τον άλλο έχω πιει καφέ μαζί
του σε μια παρέα που συμμετείχαν και άλλα άτομα) εικάζω δεν θα με γνωρίζουν και
εκείνοι. Ως παρουσιάζονται ότι με ξέρουν τόσο καλά που έχουν διαπιστώσει ότι «ποτέ
δεν έχω βοηθήσει κάποιο καλό σκοπό» και το «μόνο που σκέπτομαι είναι πως
να’τα οικονομήσω.»
Για να με αποτελειώσουν και για
να με «θάψουν οριστικά» στην συνείδηση εκείνων που θα τους διαβάσουν, και
κυρίως αν άφηνα αναπάντητες τις κατηγορίες τους, όλων των μελλοντικών γενιών,
με «στόλισαν» με τους χαρακτηρισμούς: «ερπετό» και «φίδι με
περικεφαλαία ....»
Ακόμα και αν όλοι οι εναντίον μου
χαρακτηρισμοί ήταν πέρα για πέρα αληθινοί, απλά τους ρωτώ. Γνωρίζουν ότι η βάση
του πολιτισμού, της δημοκρατίας, του διαλόγου και των ατομικών δικαιωμάτων,
είναι οι απόψεις κάθε ανθρώπου, ακόμα και του πιο άσημου να κρίνονται
ανεξάρτητα από τον χαρακτήρα, τα πλούτη και τα πεπραγμένα εκείνου που τις
εκφράζει;
Γνωρίζουν ότι αν χωρίς να κρίνουν τις
ενυπόγραφες απόψεις οποιουδήποτε ατόμου, επιτίθονται κατά του ατόμου που τις
εκφράζει και μάλιστα χωρίς καν να αναφέρονται στις απόψεις που υποτίθεται
θέλουν να καταπολεμίσουν, θυμίζουν ολοκληρωτισμό, Σταλινισμό, Χιτλερισμό και
τύφλα να έχει ο πρόεδρος της Βορείου Κορέας Κιμ Γιο Γιονγκ;
Όμως εδώ με τους «φίλους μου από το
Τορόντο» συμβαίνει να με βρίζουν προσωπικά και μάλιστα αισχρότατα για άσχετα
πράγματα και ούτε καν να αναφέρονται στις απόψεις που εξέφρασα!
Οι λασπολόγοι «φίλοι μου από το
Τορόντο» ξεχνούν ότι η πεμπτουσία της δημοκρατίας εστιάζεται στο ότι η κριτική
είναι απαραίτητη και πρέπει να γίνεται, αλλά αυτή πρέπει να εστιάζεται επί των
απόψεων που εκφράζονται, και όχι να υβρίζονται αυτοί που τις εκφράζουν.
Ας είναι. Ισως για τους «φίλους μου από
το Τορόντο» αυτά να είναι άγνωστα, επειδή φαίνεται ότι έχουν αποφοιτήσει από
την Σχολή του Γκέμπελ που με θράσος δέκα πιθήκων έλεγε «συκοφαντείτε,
συκοφαντείτε στο τέλος κάτι θα μείνει» και «η προπαγάνδα είναι σαν την
τέχνη. Δεν χρειάζεται να σέβεσαι την αλήθεια»...
Οι λασπολόγοι «φίλοι μου από το
Τορόντο» με τον τρόπο που υποτίθεται μου απάντησαν, πιστοποίησαν περίτρανα ότι
και οι δυό τους δεν είναι τίποτα άλλο παρά θρασύδειλοι και ενδεχομένως και
πληρωμένοι κονδηλοφόροι. Πιστοποίησαν ακόμη ότι δεν έχουν καμία σχέση με αυτό
που λέγεται πολιτισμένος διάλογος και αντιπαράθεση επί αρχών, απαραίτητο
γνώρισμα των οποίων είναι το: «διαφωνώ μαζί σου, αλλά σέβομαι το δικαίωμά σου
να εκφράζεις ελεύθερα την άποψή σου».
Ξαναδημοσιεύσω λοιπόν πρώτα τους
τέσσερις τίτλους των άρθρων που μου αφιέρωσε ο Αντίποδας και κατόπιν το αισχρό
εναντίον μου υβρεολόγιο του «AnonymousMarch 13, 2021.»
Απολαύστε πρώτα και πάλι τους τίτλους
του «Αντίποδα»:
«Μοντρεαλήτες …δημοσιογράφοι,
συναγωνίζονται σε …αληστεία Τοροντιανούς συναδέλφους των.!»
«Ενισχύσεις από Μόντρεαλ, στους
εναντίων της Κοινότητας αγράμματους εκδότες.»
«Μνημεία ανευθυνότητας και ασχετοσύνης
του εκδότη του Ε. Βήματος, κ. Χρ. Μανίκη, με θέμα την Κοινότητα Τορόντο.!»
{«Η ημιμάθεια χείρων εστί και αυτής
ταύτης της αμαθείας...» κ. Μανίκη...}
Θαυμάστε και το αισχρό εναντίον μου
υβρεολόγιο του «AnonymousMarch 13, 2021.» Το αναδημοσιεύω για να απαντήσω και
επί των σημείων που έθιξε και δεν είχα απαντήσει την περασμένη εβδομάδα.
«AnonymousMarch 13, 2021 at 6:32 PM
Τωρα ανακαλύψατε αυτό το ερπετό ΜΑΝΙΚΗ;;;;
Με την φυλλάδα η οποία δεν έχει τίποτα το ‘Νεο’ να προσφέρει εκτός ψαλιδίσματα,
ένα σωρό διαφήμισεις αγγελίες θανάτων και μνημοσυνων, τους «ποιητές» που
πληρώνουν να δημοσιευτούν τα ποιήματα τους, αυτούς που γράφουν κάτι άρθρα
εμετικά που κι’αυτοι πληρώνουν για δημοσίευση.... Ποτέ δεν έχει βοηθήσει κάποιο
καλό σκοπό.... Χρέωνε κάθε ευδομαδα έναν παλαιοημερολογίτη Μόναχο να του
δημοσιεύει δισέλιδα άρθρα μέχρι που ο φτωχός δεν είχε αλλά χρήματα και τον
έδιωξε.... Ο κριτής της οικουμένης, υποδεικνύει στους ιερείς πως να λειτουργούν
.... Επίσης «μέγας κήρυξ» σε μια ορθόδοξη αδελφότητα που τους κηρύττει κάθε
Κυριακή.... Μέγας θεολόγος.... Αλλά φίδι με περικεφαλαία .... Το μόνο που
σκευτεται είναι πως να’τα κονομησει.....Αυτά...!!! Επιτέλους ας ευχαριστούμε
τον ΑΝΤΙΠΟΔΑ που τον έβγαλε στην φόρα όπως του πρέπει....
Υ.Γ. Η ορθόδοξη αδελφότητα έκλεισε πριν
μερικούς μήνες.»
Το πρώτο σημείο επί του οποίου δεν είχα
απαντήσει την περασμένη εβδομάδα, είναι αυτό που αναφέρεται σε «έναν
παλαιοημερολογίτη Μοναχό, που τον χρέωνα κάθε εβδομάδα για να του δημοσιεύω
δισέλιδα άρθρα μέχρι που ο φτωχός δεν είχε αλλά χρήματα και τον έδιωξα....»
Αν και χωρίς να το
καταλάβει, μόνος του ο «AnonymousMarch 13» αίρει την βαριά εναντίον μου
κατηγορία, αφού αναγνωρίζει ότι «δημοσίευα του παλαιοημερολογίτη Μοναχού
δισέλιδα άρθρα» και επομένως λογικό ήταν να πληρώνει «τα δισέλιδα άρθρα
που δημοσίευε» στην εφημερίδα, θα του πω ότι ο πάτερ Βίκτωρας, γιατί σε
αυτόν αναφέρεται, ευτυχώς ζει ακόμα και ουδέποτε με κατηγόρησε για κάτι τέτοιο.
Επομένως αυτός ο κύριος από το Τορόντο,
τί θέλει να παραστήσει μέσω της αυτόκλητης παρέμβασής του; Μήπως, ρίχνοντας
λάσπη στον ανεμιστήρα, θέλει να παραστήσει τον αυτόκλητο δικηγόρο κάποιου
υποτιθέμενου θύματος; Και αφού αρέσκεται να παριστάνει τον τιμωρό εκείνων που
εκμεταλλεύονται τους αδικημένους, σε πόσες ανάλογες περιπτώσεις έχει παρέμβει,
έτσι ώστε να απαλλάξει την κοινωνία μας από «τα πολύμορφα ερπετά» και τα
«φίδια με περικεφαλαία» που εκμεταλλεύονται τους αδυνάτους της κοινωνίας
μας, και γιατί όχι, τινές εξ αυτών, διευκρινίζω τινές εξ αυτών, ενδέχεται να
έχουν απλώσει τα πλοκάμια τους και στα άδυτα των Κοινοτήτων του Μοντρεάλ και
του Τορόντο, που κατά σύμπτωση τις έχουν οδηγήσει στα πρόθυρα της πτώχευσης;
Σκληρές κουβέντες ίσως να πουν πολλοί,
αλλά εκεί φαίνεται ότι οδηγούμαι, σαν:
* βλέπω τις ύβρεις των «δύο νέων φίλων
μου από το Τορόντο,» που ξεφύτρωσαν απρόσκλητα από το πουθενά,
* θυμάμαι ότι και εδώ στο Μοντρεάλ κάτι
άλλοι, πριν χρόνια, για να με υποχρεώσουν να σταματήσω να μιλώ, εμμέσως πλην
σαφώς με είχαν κατηγορήσει ακόμα και για συνεργάτη εμπόρων ναρκωτικών,
*φυλλομετρώ περισσότερα παλιά αλλά και
επίκαιρα κιτάπια και βλέπω πεπραγμένα ολιγομελών ομάδων που επί χρόνια διοικούν
εθελοντικά και τις δύο Κοινοτήτων που ερευνώ!!
Στα περί Ορθοδόξου
Αδελφότητος «η Ορθόδοξη Φωνή»
Όμως ο κύριος αυτός αφού κάνει
και μια αναφορά σε «μια ορθόδοξη αδελφότητα που τους κήρυττα κάθε
Κυριακή....» και με κατηγορεί ότι παρουσιάζομαι ως «Μέγας θεολόγος...» στην
υποσημείωση, για να με αποτελειώσει προσθέτει ότι «Η ορθόδοξη αδελφότητα
έκλεισε πριν μερικούς μήνες.»
Από αυτά που γράφει ο λασπολόγος,
φαίνεται ότι μου προσάπτει τρεις «βαρύτατες» κατηγορίες. Αυτές είναι:
*κάθε Κυριακή πήγαινα σε μια
Αδελφότητα,
*εκεί, παρίστανα τον Μεγάλο Θεολόγο,
*και πλέον αυτή η Αδελφότητα έχει
κλείσει.
Αν και από αυτά πιστοποιείται για μια
ακόμα φορά, ότι η κακοπροαίρετη λασπολογία είναι ανεξάντλητη και εύκολα μπορεί
να κάνει το άσπρο μαύρο, θα απαντήσω και στις τρείς εναντίον μου «εγκληματικές
κατηγορίες» που μου προσάπτει.
Σε ό,τι αφορά την πρώτη. Ναι, επί
μεγάλο χρονικό διάστημα, σχεδόν κάθε Κυριακή απόγευμα και όταν δεν γίνονταν
ακολουθίες στους Ιερούς Ναούς, πήγαινα σε μια Χριστιανική Αδελφότητα που είχε
την αίθουσά της, ακριβώς απέναντι από τον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου στο
Λαβάλ.
Επομένως, επί του προκειμένου, πού
είναι το κακό; Σημειώνω ότι η Αδελφότητα είχε άδεια, οι πόρτες της ήταν
πάντα ορθάνοικτες για όλους και συχνά έκανε και ανακοινώσεις προτρέποντας
και άλλους Χριστιανούς να προσέρχονται, άνευ φυσικά εισιτηρίου, σε αυτές τις
συγκεντρώσεις που ουσιαστικά ήταν «Ορθόδοξοι Κύκλοι Αγίας Γραφής.»
Στην δεύτερη κατηγορία: ποτέ και
πουθενά δεν παρουσιάστηκα ούτε ως Μέγας Θεολόγος, αλλά ούτε και ως απλός, αφού
πράγματι δεν είμαι. Στον Κύκλο της Αγίας Γραφής που είχαμε, ναι συνήθως είχα
τον κύριο λόγο, αλλά όλοι οι παρευρισκόμενοι, για να εμπλουτίσουμε τις γνώσεις
μας, θέταμε ερωτήσεις, ή δίναμε απαντήσεις. Τολμώ να πω ότι, ενδεχομένως πολλοί
από εκείνους που συμμετείχαν έχουν μάθει και από εμένα μερικά πράγματα, αλλά και
εγώ αναγνωρίζω ότι εξ αιτίας αυτών των συναθροίσεων έχω μάθει πολλά.
Στην τρίτη ερώτηση, ναι δυστυχώς η
Αδελφότητα «Ορθόδοξη Φωνή» γιατί σε αυτήν αναφέρεται, έχει κλείσει.
Λόγω της πρόκλησης που μου κάνει ο
άγνωστος λασπολόγος θα αναφερθώ σε αυτήν την Ορθόδοξη Χριστιανική Ιεραποστολική
Αδελφότητα «Ορθόδοξη Φωνή» και το πλούσιο πνευματικό έργο της. Κανονικά θα
έπρεπε να το είχα κάνει προ πολλού. Όμως οι πρωτεργάτες της, δεν ήθελαν
προβολές και ουσιαστικά, μου το είχαν απαγορέψει. Και σήμερα, αυτά που λόγω της
εναντίον μου προκλήσεως θα γράψω γι’ αυτήν την Αδελφότητα, γράφονται εν πλήρη
αγνοία των στελεχών της και επειδή μάλλον θα τους στενοχωρήσω, ζητώ την εκ των
προτέρων συγνώμη τους.
Αρχικά πρέπει να γράψω, ότι δεν είχα
ποτέ ανάμιξη ούτε στα Διοικητικά της, αλλά ούτε και στην διαχείριση των
οικονομικών της.
Όμως ξέρω ότι αυτή η Αδελφότητα, όπως
άλλωστε και εκείνη του Σταυρού ιδρύθηκαν από ζήλο των ιδρυτών τους προς
την Ορθοδοξία και την διάδοση του λόγου του Θεού. Το έργο τους γινόταν και
γίνεται και τώρα από την «Αδελφότητα ο Σταυρός», μέσω θρησκευτικών βιβλίων,
μαγνητοφωνημένων ομιλιών διαφόρων κληρικών και θεολόγων και από ραδιοφωνικών
προγραμμάτων, καθώς και πρόσκλησης πολλών εξ’ αυτών και στην πόλη
μας.
Κατά την διάρκεια λειτουργίας της
Ορθόδοξης Φωνής, στην οποία υποχρεωτικά θα σταθώ, ξέρω ότι τα μέλη της διέθεσαν
και διέδωσαν χιλιάδες Άγιες Γραφές, τόσο στα Ελληνικά, όσο και στα Αγγλικά,
καθώς και χιλιάδες ψυχοφελή, και αντι - αιρετικού περιεχομένου βιβλία και
κασέτες.
Τα μέλη της Ορθοδόξου Φωνής τάχτηκαν με
ζήλο και μέσω ειδικών φυλλαδίων που εξέδωσαν αντέδρασαν και προσωπικά στα
φιλο-οικουμενιστικά ανοίγματα, των ανά την οικουμένη όλων των βαθμίδων
οικουμενιστών, μηδέ του Αρχιεπισκόπου Καναδά κ.κ. Σωτηρίου εξαιρουμένου.
Επί πλέον πολλές φορές προσκάλεσαν στον
Καναδά και ένθερμα συμπαραστάθηκαν στον άδικα και επί χρόνια εν διωγμώ
ευρεθέντα αείμνηστο θεολόγο Νικόλαο Σωτηρόπουλο, ο οποίος με ζήλο Χριστού,
μάταια προσκαλούσε σε δημόσιο διάλογο τους διάφορους αιρετικούς και κυρίως τους
αυτοαποκαλουμένους Μάρτυρες του Ιεχωβά.
Τα μέλη της Ορθοδόξου Φωνής, έφεραν
αρκετούς εξ Ελλάδος Θεολόγους (μεταξύ των οποίων επαναλαμβάνω πολλές φορές και
τον αείμνηστο Νικόλαο Σωτηρόπουλο). Αυτοί μίλησαν σε διάφορες αίθουσες, γιατί
είχε δοθεί εντολή να μην τους παραχωρούνται ούτε και επί ενοικίω οι αίθουσες
των ανά το Μοντρεάλ Ιερών Ναών. Αυτές τις ψυχοφελείς ομιλίες
παρακολούθησαν χιλιάδες συμπάροικοι και σίγουρα ωφελήθηκαν
πνευματικά από αυτά που άκουσαν.
Εκτός αυτών, παρά τις δυσκολίες που
είχαν συναντήσει λόγω της αντι-οικουμενιστικής τους θέσεως, μπόρεσαν να
διαθέσουν εκατοντάδες, ναι εκατοντάδες, επαναλαμβάνω εκατοντάδες χιλιάδες
δολάρια σε φιλανθρωπικά έργα. Ετσι συχνά και πάντα στα περιορισμένα πλαίσια των
δυνατοτήτων τους, ενίσχυσαν την Κοινότητα και τοπικά Ιδρύματα, βοήθησαν
πάσχοντες συνανθρώπους και οικογένειες και εδώ και στην Ελλάδα, καθώς και
διάφορες ιερές Μονές και Ιδρύματα στην Ελλάδα. Κυρίως όμως ενίσχυσαν διάφορες
ανά την Αφρική, αλλά και πέραν αυτής Ορθόδοξες Ιεραποστολικές αποστολές.
Για όλα αυτά έδιναν λεπτομερή
απολογισμό και με αποδείξεις τόσο στα μέλη, όσο και σε εκείνους που τους
ενίσχυαν στο έργο τους. Σημειώνω ότι σε αυτούς τους απολογισμούς βασίζω τις
πληροφορίες που αναφέρω, αφού ποτέ δεν συμμετείχα στα διοικητικά και οικονομικά
της δρόμενα.
Τώρα ενδεχομένως να ρωτήσει κανείς,
γιατί έκλεισε; Δυστυχώς όπως και τόσοι άλλοι παροικιακοί σύλλογοι έκλεισαν ή θα
κλείσουν, λόγω ηλικίας των ιδρυτών και έλλειψης ανάλογου ζήλου εκείνων που
προσφέρθηκαν να παραλάβουν την σκυτάλη από αυτούς. Επί πλέον, στο κλείσιμό της
συνετέλεσε καθοριστικά και η πανδημία, αφού στις αίθουσες οι πάσης φύσεως
συγκεντρώσεις επί μήνες έχουν απαγορευτεί.
Θα τονίσω για όλα αυτά εκείνοι που
πρωτοστάτησαν θεωρούσαν χρέος τους να συμβάλουν στην πνευματική αφύπνιση των
συμπαροίκων μας. Και αυτό το έκαναν επειδή με πόνο ψυχής έβλεπαν ότι πολλοί από
αυτούς, είτε παρασύρονταν στα πλοκάμια διαφόρων αιρέσεων, είτε έδειχναν να
αδιαφορούν για τα της πίστεώς μας. Αλλωστε κίνητρο των ανθρώπων της «Ορθόδοξης
Φωνής» ήταν κάτι ανάλογο που αναφέρεται στο Δοξαστικό των Αίνων της Ε’
Κυριακής των νηστειών που είναι:
«Οὐκ ἔστιν ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ βρῶσις
καὶ πόσις ἀλλὰ δικαιοσύνη καὶ ἄσκησις, σὺν ἁγιασμῷ· ὅθεν οὐδὲ πλούσιοι
εἰσελεύσονται ἐν αὐτῇ, ἀλλ’ ὅσοι τοὺς θησαυρούς αὐτῶν ἐν χερσὶ πενήτων
ἀποτίθενται. Ταῦτα καὶ Δαυῒδ ὁ Προφήτης διδάσκει λέγων· Δίκαιος ἀνὴρ ὁ ἐλεῶν
ὅλην τὴν ἡμέραν, ὁ κατατρυφῶν τοῦ Κυρίου καὶ τῷ φωτὶ περιπατῶν ὃς οὐ μὴ
προσκόψῃ, ταῦτα δὲ πάντα, πρὸς νουθεσίαν ἡμῶν γέγραπται ὅπως νηστεύοντες,
χρηστότητα ποιήσωμεν, καὶ δῴη ἡμῖν Κύριος ἀντὶ τῶν ἐπιγείων τὰ ἐπουράνια.»
Δηλαδή:
Η Βασιλεία του Θεού δεν είναι η τροφή
και το ποτό, αλλά η δικαιοσύνη, η άσκηση, μαζί με τον θείο αγιασμό. Γι’ αυτό
και κανένας πλούσιος δεν θα εισέλθει σε αυτή, αλλά εκείνοι που στα χέρια φτωχών
έχουν εναποθέσει τους θησαυρούς τους. Αυτά διδάσκει και ο προφήτης Δαβίδ
λέγοντας: «Δίκαιος είναι ο άνθρωπος που ελεεί όλη την ημέρα, ο αναζητητής του
Κυρίου, αλλά και αυτός ο οποίος περπατάει μέσα στο Φως». Πώς είναι δυνατόν
αυτός που βιώνει το γεγονός να μην παρατηρήσει ότι όλα αυτά τα έχει γράψει για
τη δική μας διόρθωση, ώστε να μπορέσουμε με τη νηστεία να φτάσουμε στην
αγιότητα (χρηστότητα) και να μας δώσει ο Κύριος, αντί των επίγειων φθαρτών
πραγμάτων, τα αιώνια επουράνια.»
Σε αυτά τα λόγια του τροπαρίου προτρέπω
να εμβαθύνουν, όλους όσους με τίμησαν και διάβασαν τις σκέψεις μου αυτές, που
είναι μέρος της έρευνάς μου για το «τί είναι οι Κοινότητες των Αποδήμων στο
εξωτερικό.»
Ειδικά όμως τα λόγια του τροπαρίου τα
υπενθυμίζω με πολύ αγάπη, κυρίως σε έναν από τους «δύο φίλους μου από το
Τορόντο» που σίγουρα τα έχει ακούσει όταν πήγαινε, ή τον πήγαιναν στους Ιερούς
μας Ναούς. Του συνιστώ μάλιστα αφού τα διαβάσει με προσοχή να επανέλθει εκεί
που ήθελαν να τον δουν οι δικοί του. Αλλωστε ο δρόμος της μέσω της Εκκλησίας
ειλικρινούς μετάνοιας είναι πάντα ανοικτός για όλους μας, ιδιαίτερα τώρα που
περιμένουμε να γιορτάσουμε την Ανάσταση του Κυρίου.
Με αυτά και θα περιμένω με πολύ
ενδιαφέρον την με επιχειρήματα απάντηση και όχι με ύβρεις τόσο του «Αντίποδα»
όσο και του ομογάλακτου φίλου του.
Μπουρδουκλώματα και
αναγωγή στο …ΤΙΠΟΤΑ
Eίχα ολοκληρώσει τα προηγούμενα
κείμενα, όταν είδα ότι ο «Αντίποδας» μου αφιέρωσε ένα ακόμη άρθρο του, το
πέμπτο κατά σειρά , που έφερε τον τίτλο:
«Μπουρδούκλωμα των δυο Κοινοτήτων από
τον κ. Μανίκη, προς ενημέρωση ή και συσκότιση των αναγνωστών του, ώστε να
ξεχάσουν και όσα γνώριζαν.!!!»
Πολύ μου αρέσει η εναντίον μου
καταγγελία του «..κάνω συσκότιση των αναγνωστών, ώστε να ξεχάσουν και όσα
γνώριζαν!!!» περί των Κοινοτήτων μας φυσικά.
Πραγματικά πιστεύεις κ. Αντίποδα ότι οι
αναγνώστες και κυρίως τα μέλη των Κοινοτήτων μας, δηλαδή και εμείς μεταξύ
αυτών, γνωρίζαμε, για τα τι γινόταν και εξακολουθούν να γίνονται στα τόσα
«στεγανά» και απόρρητα που έχουν δημιουργήσει οι επί χρόνια ολιγομελείς ομάδες
των εθελοντών που τις/μας διοικούν;
Παρουσίασα και σήμερα για μια
ακόμα φορά μικρά αποσπάσματα από το επίσημο πόρισμα του εξωτερικού
ελεγκτή Mathew T. Sargusingh και την Ειδική Εξελεγκτική Επιτροπή υπό τον
Θανάση Δημητρακόπουλου, που εξέτασαν τα της ΕΚΜ, καθώς και του πορίσματος που
φέρει την ονομασία “Glynn Report” και την Έκθεση της πενταμελούς Επιτροπής, με
επικεφαλής τον κ. Γιάννη Δάγωνα που εξέτασαν τα της ΕΚΤ…
Τα όσα σκάνδαλα, γιατί περί σκανδάλων
γίνεται λόγος, πότε τα έμαθαν τα μέλη των δύο Κοινοτήτων; Σίγουρα πολύ αργότερα
και οπωσδήποτε αφού είχε «χυθεί και η τελευταία σταγόνα γάλακτος από τις
Κοινοτικές μας καρδάρες!»
Πάντως αυτό το άρθρο που είναι πολύ πιο
ήπιο και πολιτισμένο, δεν παύει να με κατηγορεί για το ότι:
«…ανακατεύω ξανά διάφορα
γεγονότα των δύο Κοινοτήτων, οι οποίες ουδεμίαν σχέση έχουν μεταξύ τους, έτσι
ώστε να μπερδέψει τους αναγνώστες του και να γεμίσει τις σελίδες της εφημερίδας
του, χωρίς όμως να πει, κατά την προσφιλή του μέθοδο, ΤΙΠΟΤΑ απολύτως στους ομογενείς
που προσπάθησαν, ανεπιτυχώς, να διαβάσουν και να καταλάβουν κάτι.!»
Ναι. Το παραδέχομαι. Ως νομικές
οντότητες οι δύο Κοινότητες Μοντρεάλ και Τορόντο δεν έχουν τίποτα το κοινό.
Όμως έχουν πολλά κοινά σε εκείνα που αφορούν τον τρόπο λειτουργίας τους, στον
τρόπο διασπάθισης των χρημάτων τους, στον τρόπο δημιουργίας «εχθρών»
προκειμένου να αποσπούν την προσοχή των μελών από άλλα θέματα, στον τρόπο
συσκότισης πολλών εκ των πεπραγμένων τους, στον τρόπο που ξοδεύουν χρήματα για
νομικές υποθέσεις οι ολιγομελείς ομάδες που επί χρόνια τις διοίκησαν και
εξακολουθούν να τις διοικούν εθελοντικά…..
Εγώ με αυτά που γράφω να ξεμπερδέψω και
όχι να μπερδέψω τους αναγνώστες τα μέλη των Κοινοτήτων μας προσπαθώ. Αντιθέτως
κάτι σαν τον ΑΝΤΙΠΟΔΑ, προσπαθούν να κάνουν το ακριβώς αντίθετο. Και για να πω
την αλήθεια αυτά που διαπιστώνω κοιτάζοντας τα παλιά κιτάπια των Κοινοτήτων μας
και εμένα με εκπλήσσουν δυσάρεστα.
Όμως αν κύριε Αντίποδα, από αυτά
που μέχρι τώρα έγραψα, δεν είδες τίποτα το κοινό, μην ανησυχείς. Συμβαίνει και
σε άλλους παθιασμένα εθελοτυφλούντες. Τους δείχνεις τον ήλιο με το δάκτυλο, και
αυτοί υποκριτικότητα φερόμενοι, εστιάζουν το ενδιαφέρον τους στο δάχτυλο και
σου μιλούν γι’ αυτό.
Πάντως, ασχέτως τι προσποιείται ότι δεν
είδε ο «Αντίποδας,» είναι πολλοί, πάρα πολλοί οι συμπάροικοι και στο Μοντρεάλ
και στο Τορόντο που κατάλαβαν ότι τα κοινά μεταξύ των δύο Κοινοτήτων σημεία που
παρουσίασα, είναι πολυμερώς και πολυτρόπως εντυπωσιακά πανομοιότυπα. Αν ο
«Αντίποδας» και οι όμοιοί του ισχυρίζονται ότι τα όσα έχω γράψει μέχρι τώρα,
είναι ένα ΤΙΠΟΤΑ, ας περιμένουν. Θα παρουσιαστούν και άλλα, και πίστεψέ
με κ. Αντίποδα και όσοι σκεπτόμενοι σαν εσένα, βλέπουν το δάκτυλο και όχι τον
ήλιο θα τα παραδεχτείτε, αφού θα μας μπουρδουκλώσουν όλους οι ομοιότητες, των
επί χρόνια εθελοντικά υπηρετούντων τις Κοινότητες τις οποίες, …άλλο μέγα τους
κοινό κατόρθωμα!!! τις οδήγησαν στα πρόθυρα της χρεοκοπίας, και επίμονα μας
προτρέπουν οπωσδήποτε να πουλήσουμε ακίνητα για να σωθούνε!
Α, ναι για να μην το ξεχάσω.
«Αντίποδας», σύμφωνα με το λεξικό του Γ. Μπαμπινιώτη θα πει ότι είναι
αυτός «που αποτελεί την εκ διαμέτρου αντίθετη θέση, το ακριβές αντίθετο σε κάτι».
Επί του προκειμένου ο Αντίποδας με αυτό το ΤΙΠΟΤΑ που μπροστά στις τόσες μεταξύ
των δύο Κοινοτήτων ομοιότητες αναφώνησε, επαλήθευσε το ψευδώνυμο του
«ΑΝΤΙΠΟΔΑΣ!» που σίγουρα μόνο ένας που δεν ήξερε το νόημα της λέξεως θα το
επέλεγε έτσι ώστε με υπερηφάνεια θα παρουσιάζεται ως …Αντίποδας!
Χρήστος Α. Μανίκης
Τελικά ο μανίκης από ότι φαίνεται, δεν είναι μόνο μεγάλος θεολόγος αλλά και καντιότερος του καντιώτη και μπαμπινιότερος του μπαμπινιώτη. Άδικα εξασκεί το επάγγελμα του εφημεριδοβγάλτη. Εύχομαι να μη ραδιοφονεί.
ReplyDeleteΚαι ραδιοφωνεί και τηλεορασοφωνεί. Είναι ο μαϊντανός που πάει σε όλα ως απεσταλμένος της εκκλησίας του!! Απλά προς ενημέρωσή σου.
DeleteΤι ήθελες ρε Μανικη να ανοίξεις κουτιά με σκουλίκια
ReplyDeleteΤο ότι με αποκαλείς ομογάλακτο του ΑΝΤΙΠΟΔΑ τιμή μου..... Τώρα επηδει με προκαλείς άκουσε τα τώρα...
Παραδέχεσαι ότι ο παπά Βίκτωρας σε πλήρωνε να δημοσιεύεις τς άρθρα του.... Καλό....!!! Αλλά μπορείς να μας εξηγήσεις γιατί έφυγε απο’σενα και τώρα γράφει στην εφημερίδα ΧΡΟΝΙΚΑη οποία εφημερίδα έχει μόνο καμία εικοσαριά σελίδες αλλά μπροστά στις 84 δικές σου έχει ύλη που εσει δεν διαθέτεις ....
Γιατί ο Μακριμανοκακης έφαγε και αυτός από το Βλήμα και γράφει και αυτός στα χρονικά, μπας και του ζήτησες ποιο πολλά λεφτά;;; Τώρα ότι δρν έχεις προσφέρει τίποτα σε κανένα φτωχό η σε καπια κοινωφελή οργάνωση είναι γεγονός... Όταν σου ζητήθηκε να δημοσιεύσεις κάποιες ανακοινώσεις τους ζήταγες να πληρώσουν.... Θυμάσαι τον Αντώνη τον Δαμιανάκη;;;;; Που ο καυμενος ο γεροντάκος έγραψε ένα άρθρο για την Μάχη της Κρήτης και σου το έφερε να το δημοσιεύσεις για την επέτειο της μάχης και του ζήτησες $200 δολάρια για να το βάλεις στην ψωροφυλαδα σου;;;; Μήπως ξέρεις να μας πεις όταν έκλεισε η «αδελφότητα» και πωλήθηκε το κτίριο που είχαν, που πήγαν τα λεφτά;;;; Το επίθετο που σου έδωσα ‘φίδι με περικεφαλαία’ σου ταιριάζει καθως πρέπει..... Αλλά ξέχασα να σου δόσω και το άλλο που σου αξίζει ΦΑΡΙΣΑΙΟΣ, γυρίζεις σαν και αυτούς αγιότητερος των Αγίων και κρίνεις τους πάντες....
Κάποτε ο κυρ Αντώνης βρέθηκε στο σπίτι ΔΟΥ και είδε ότι στην κρεβατοκάμαρα σου στον τοίχο πίσω από το κρεβάτι σου έχεις γεμίσει από το ταβάνι και κάτω εικόνες, μάλλον για να κανεις την νυκτερινή σου προσευχή ..... Έχω και αλλα περιμένω μετά από την κονσέρβα με τα σκουλίκια βα ανοίξεις και το κουτί της Πανδώρας και τα λέμε ξανά....!!!
Παραλίγο να μου διαφύγει. Αγαπητέ κύριε 2.05, θα ήταν παράληψη αν δεν σας εξέφραζα τις ευχαριστίες μου για το ότι θεωρείς τιμή σου που ο κ. Μανίκης σε αποκαλεί ομογάλακτο μου. Το ότι ΔΕΝ σας γνωρίζω κάνει διπλή την τιμή μου. Σ' ευχαριστώ και πάλι...
DeleteΚανείς δεν ενδιαφέρεται για τα άχρηστα ποιήματα του κ. Μανίκη. Ωραία ιστορία για την «Ορθόδοξη Φωνή», αλλά ο κ. Μανίκης δεν καταλαβαίνει γιατί η «Ορθόδοξη Φωνή» έχει σημασία. Ο κ. Μανίκης είναι επικριτικός για την ΕΚΤ που σκέφτεται να πουλήσει μια εκκλησία. Αντιτάχθηκε όταν η ΕΚΜΜ ήθελε να πουλήσει ένα γαμημένο ξενοδοχείο γεμάτο πουτάνες. Μήπως ενοχλεί τον κ. Μανίκη ότι η «Ορθόδοξη Φωνή» επέλεξε να πουλήσει το Άγιο κτίριό της; Γιατί κανένα MME δεν έκανε θέμα της πώλησης; Ερώτησε ποτέ ο κ. Μανίκης σε ποια τσέπη πήγε η τιμή πώλησης των 380.000 $; Τα χρήματα πήγαν σε άλλο μη κερδοσκοπικό οργανισμό όπως η Αρχιεπι$κοπή ή τα χρήματα πήγαν στις τσέπες των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου; Όταν ο κ. Μανίκης παραδέχεται ότι δεν υπήρχε αρκετό ενδιαφέρον για να διατηρηθεί ζωντανή η «Ορθόδοξη Φωνή», τότε γιατί επιμένει ότι και οι 16 εκκλησίες πρέπεί να να παραμείνουν ανοιχτές στο Τορόντο; Μπορούν 14 ή 15 εκκλησίες να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες του πληθυσμού; Αυτά είναι τα πραγματικά ερωτήματα που αγνοεί ο κ. Μανίκης.
ReplyDeleteΗ κτηματομεσίτης που πούλησε το κτίριο της «Ορθόδοξη Φωνή», ήταν η Σούλα Τελλίδη που αγαπά να χρησιμοποιεί τη λέξη «διαφάνεια» σε κάθε πρόταση όταν μιλά στο ραδιοφωνικό της πρόγραμμα. Η Σούλα δεν έκρυψε ποτέ την αφοσίωσή της στον Αρχιεπίσκοπο και λατρεύει να υποστηρίζει την προπαγάνδα του. Ίσως, η λήψη προμήθειας για να πουλήσει το Άγιο κτίριό της Ο.Φ. σημαίνει ότι δεν υπάρχει απαίτηση διαφάνειας για τη Σούλα; Την επόμενη φορά που η ΕΚΜ θέλει να πουλήσει ένα κτίριο, θα μπορεί απλώς να προσλάβει αυτήν την κυρία και ως εκ τούτου θα διασφαλίσει ότι κανείς δεν θα εκφωνήσει τη λέξη «διαφάνεια» έως ότου πωληθεί το κτίριο. Είναι εκβιασμός. Κάθε δημοσιογράφος έχει μια τιμή ώστε να μπορούν να εξαγοραστούν. Π.Χ., Η Σούλα βάζει πάντα δωρεάν διαφημίσεις στην εκπομπή της για να προωθήσει άλλους δημοσιογράφους και αυτός είναι ο τρόπος της αγοράς της πίστης τους στην ομάδα της.
Η ιστορία της «Ορθόδοξης Φωνή» δείχνει πόσο εύκολα μπορούν να αγοραστούν οι υποκριτικοί δημοσιογράφοι που είναι στην τσέπη του Σωτήρη.
Ευχαριστώ 10/37 ΑΜ για την ενημέρωση. Μάλλον ο μανίκης έσκαψε τον λάκκο του με τα ίδια του τα χέρια και όπως φαίνεται, έχασε και τον άσσο που κρατούσε στο μανίκι του. Αν τώρα ραφιοφΟνεί, ποιος τον ακούει
ReplyDeleteΦίδι αλλά τι φίδι, ΑΝΑΚΟΝΤΑ..... Μεγάλο φίδι.....
ReplyDeleteΚαι μαύρο το φίδι όπως και η ψυχή του Μανικη